Od nečega mora da se živi, zar ne?!
Popularni sajtovi, aplikacije, igre, servisi i mnogi drugi internet sadržaj besplatan je zahvaljujući reklamama. Reklame su dosadne. Ljudi ih blokiraju na ovaj ili onaj način. Bez prikaza ili klikova na reklame nema zarade za one, čiji sadržaj koristite besplatno. U tom kontekstu “freemium“ model poslovanja nije ekonomski održiv i autori sadržaja su na gubitku.
To nije fer, svakako i imamo apsurdnu situaciju - s jedne strane korisnici neće da plate za sadržaj, a sa druge očekuju da ne gledaju reklame. To je nemoguće. I zbog toga mnogi korisnici, da bi imali i besplatne igre, na primer i da bi ih imali bez reklama oni koriste blokatore istih.
Zbog svega što smo naveli autori sadržaja su smislili način, na koji će pokušati da spreče korisnike da blokiraju reklame. Recimo, Spotify je jedno od najzvučnijih imena iz striming sistema, koji će korisnicima gasiti naloge kratkotrajno ili permanentno, ako uoče da korisnici koriste blokiranje reklama.
Spotify je samo jedan od velikih “igrača“, koji je najavio blokiranje naloga na kojima se dokaže blokiranje reklama i u budućnosti će ovakvih sankcija za korisnike biti još više.
Do sada, u test fazi Spotify je korisnike prvo upozoravao mejlom da prestanu da blokiraju reklame na svojim aplikacijama i veb plejerima, ali od 1. marta servis pooštrava pravila i nalozi, za koje sistem uoči da se bave blokiranjem reklama, biće “odjavljni“ i to trajno, ako se ispostavi da je prekršaj ponovljen više puta.
Spotify ima oko 120 miliona korisnika aplikacije, koja se koristi besplatno, ali prikazuje reklame i preko dva odsto njih se bavi blokiranjem, prema poslednjem finansijskom izveštaju kompanije. To je preko dva i po miliona ljudi, koji blokiraju reklame na dnevnom nivou, što dovodi do manjih prihoda Spotify servisa, koji se nudi i besplatno.
Priznaćete da situacija nije prijatna, ali i da bez nekakve zarade Spotify i svi drugi besplatni servisi jednostavno ne mogu da funkcionišu.
Kako vi vidite celu ovu situaciju, gde vi sve blokirate reklame, bavite li se time?
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.