• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Novi skandal sa Facebook kvizovima: Sad prestanite!

Autor mondo.rs

Već smo pisali o tome da ne učestvujete u Facebook kvizovima i evo opet ćemo o tome - došlo je do novog napada na privatnost korisnika upravo preko FB kvizova.

 Novi skandal sa Facebook kvizovima: Sad prestanite! Izvor: MONDO / Marko Čavić

Tokom proteklih nekoliko godina Facebook je širom sveta lovio zlonamernike, koji su iskoristili kvizove na toj mreži, kako bi kompromitovali privatne podatke korisnika i zbog “ubrizgavanja“ svakakvih, pa i zlonamernih reklama na njihove Facebook zidove. Samo u Ukrajini na sudu će završiti dva čoveka zbog ovih optužbi, objavio je The Verge.

Ukrajinci su, prema tužbi, koja je protiv njih podneta 8. marta, godinama (tokom 2018. i 2017) obmanjivali korisnike kvizova, krali njihove privatne podatke i plasirali im reklama, od čega su zarađivali novac. Kroz četiri vrste kvizova ovi ljudi su oštetili preko 63.000 jedinstvenih pregledača interneta, što znači da bi broj oštećenih korisnika mogao da bude drastično veći (obično jedan pregledač koristi više ljudi, posebno u radnim i sredinama u kojima je više osoba upućeno na jedan računar.

Neki od izdavača, koji su krali korisnike su “Supertest” i “FQuiz“, a kvizovi su “Otkrijte svoju budućnost pomoću tarota“, “Koja ste životinja“, “Imate li kraljevske krvi“, “Ko je vaš čuveni predak“, “Šta boja očiju otkriva o vama“, “Koliko ste intelektualno stari“, “Da li vas ljudi vole zbog vaše inteligencije ili vaše duše“, “Šta ste u Persijskom horoskopu“, “Vaš ljubavni citat dana“ i mnogi drugi.

Kvizovi su funkcionisali tako što traže dozvolu za Facebook pristup minimalnoj količini ličnih podataka, ali su preko plugin instalacija, koje su vršene na korisničke naloge prevaranti zapravo dolazili do ulaznih podataka korisnika za Facebook i druge društvene mreže. Osim pristupa svim privatnim podacima na Facebook nalozima, uključujući i Messenger prepiske, prevaranti su izgleda uključeni i u jednu od najvećih rasprodaja korisničkih naloga i poruka, obavljenih na Dark Web-u tokom 2018. godine, ali to još nije dokazano.

Pročitajte i ovo: Verujete li kad Cukerberg kaže da ćemo biti sigurni?

Prema tada objavljenim podacima hakera (31. oktobra prošle godine) “zaplenjeni“ su nelegalno podaci i privatne poruke 120 miliona korisnika Facebook mreže, o čemu su pisali tada svi, uključujući i MONDO. Ono što se ne poklapa u ovim pričama jeste podatak o tome da su Ukrajinski sajber banditi oštetili 63.000 jedinstvenih pregledača interneta, što je mnogo manje od 120 miliona korisnika, ali ostaje da se vidi da li po svetu ima još ovih napada i da li su oni povezani i na koji način, jer ukrajinski sajber “provalnici“ mogli bi da budu samo deo “ekipe“, koja je radila na ovome.

Takođe, The Verge navodi u istom izveštaju, da Facebook verovatno nije jedina mreža, koja je na ovaj način kompromitovana, ali sajt ne navodi imena drugih društvenih mreža. Ovaj sajt navodi i činjenicu da je Facebook nesumnjivo kriv, jer je omogućio malicioznim nalozima da šire Facebook i druge veb ekstenzije, koje su kasnije korišćene za različite prevare. Nalozi dva ukrajinska hakera su registrovana 2016. godine pod pseudonimima “Elena Stelmah” i “Amanda Pitt“.

Facebook je dvojicu ukrajinskih sajber provalnika tužio zbog narušavanja ugleda kompanije, zloupotrebe društvene mreže, povredu privatnosti korisnika i naveo da je samo za istraživanje ovog sajber prestupa potrošio najmanje 75.000 dolara.

Ako ste naše prvo upozorenje da batalite Facebook kvizove, o kojima malo ko zna bilo šta konkretno i kako barataju našim podacima, sad je pravo vreme da nas poslušate i da ih više ne koristite!

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS