Drugo tromesečje na mobilnom tržištu donelo je iznenađujuće rezultate prodaje.
Kompanija Huawei napredovala je najviše, jer je i prodala najviše telefona, uprkos američkim pritiscima. Kineska kompanija prodala je preko 58 miliona telefona i tako sa 13,3 odsto tržišnog udela tokom drugog kvartala 2018. napredovala za 2,5 odsto na 15,8 % tržišnog udela. Poređenje ovog i prošlogodišnjeg tromesečja pokazuje da je Huawei, po Gartner kompaniji prodao oko 16,5 odsto telefona više.
Samsung je zahvaljujući uspehu i popularnosti nove Galaxy A serije prodao 75,1 milion telefona za tri meseca (period april-jun) što je bilo dovoljno da kompanija u ovom u odnosu na prošlogodišnje tromesečje poraste za oko 1,1 odsto po tržišnom udelu. Po ovoj statistici Samsung je sa 19,3 odsto tržišnog udela narastao na 20,4 procenta.
S druge strane, kompanija Apple je nastavila da pada sa iPhone uređajima, ali je pad bio nešto manji, nego što je to bio slučaj u prethodnim tromesečjima. Kompanija je prodala 13,8 odsto manje iPhone telefona u Q2 2019. periodu u odnosu na Q2 2018. godine. U brojkama to izgleda ovako: Apple je za tri meseca prodao 38,5 miliona iPhone telefona, dok je prošle godine u ovo vreme prodao 44,7 odsto. Kompanija iz Kupertina tako je sa 11,9 odsto tržišnog udela pala na oko 10,5 odsto.
Kompanije Xiaomi i OPPO drastično su usporile rast, pa su u ovom kvartalu narasle za 0,2 odsto. Xiaomi je povećao tržišni udeo na devet procenata, prodavši 33,1 milion telefona, a OPPO na 7,8 odsto, sa 28,1 milion prodatih uređaja.
Komentar kompanije Gartner je da će Xiaomi i OPPO do kraja godine prestići Apple, ako kompanija nastavi da beleži slabu prodaju iPhone uređaja. S obzirom na to da prodaja kompaniji pada za 10 do 15 odsto na svaka tri meseca ovaj scenario ja moguć već i od sledećeg tromesečja. Videćemo da li iPhone 11 serija može nešto da promeni.
Ukupno, tržište telefona je nastavilo da pada po količini prodatih uređaja, osim u Kini i Brazilu, a biće u trendu pada do kraja godine. Dominiraju 4G tj. LTE telefoni, a 5G bi mogao da “povuče“ tržište tek od sledeće godine, zaključuje ova analitička kuća.