Stiv Džobs preminuo je 5. oktobra 2011. godine, a MONDO redakcija sjeća se ovog nevjerovatnog čovjeka njegovim izjavama, koje su mijenjale i trgle cijeli svijet!
Stiv Džobs je bio poseban. U poslu, u odnosu s ljudima, u privatnom životu. Bio je drugačiji. Uvlačio je sve oko sebe u "izmenjeno polje uticaja svesti", koje niko nije mogao da opiše niti da mu se suprotstavi, ali su ga osetili svi, koji su sa njim sarađivali. To ih je, kažu, teralo da mu veruju i podržavaju ga čak i onda kad po logici stvari ne bi smeli da urade tako nešto.
Stiv Džobs bio je izvršni direktor decenije, po izboru časopisa "Fortune", ličnost decenije po izboru "Wall Street Journal" dnevnika, najdelotvorniji izvršni direktor po izboru "Harvard Business Review" magazina... O njemu su napisane knjige, zvanična biografija, snimljen je film, snima se još nekoliko, ali o tome ne bismo ovom prilikom.
Početkom oktobra Apple je obeležio osmu godišnjicu od smrti “najvrednijeg, koji su ikad imali“ po rečima sadašnjeg direktora kompanije, Tima Kuka, a ovo su samo neke od upečatljivih i nama posebnih i značajnih izjava Stiva Džobsa, ali i njegovi stavovi, koji su oblikovali ne samo kompaniju Apple, nego i čitav moderan svet.
- "Mi smo spoj ljudi i ideja. Ujutru ustajemo i idemo na posao da bismo se družili sa tim sjajnim, umnim ljudima. Uvek sam smatrao da je odabir saradnika srce i duša našeg poslovanja". (D5 konferencija, maj 2007)
- "Jedna kompanija pravi softver. Druga pravi hardver... To ne funkcioniše. Inovacije se ne usvajaju odgovarajućom brzinom. Integracija ne teče dovoljno glatko. Niko ne preuzima odgovornost za korisnički interfejs. Nastaje haos". (Time, oktobar 2005)
- "Muzičke kompanije zarađuju više novca kad prodaju pesmu na iTunesu, nego kad su prodavale kompakt-diskove. Ako požele da povise cene, učiniće to iz pohlepe. Ako se cene podignu, ljudi će se vratiti pirateriji. Svi će biti na gubitku". (The Guardian, septembar 2005)
- "Moj san je da svaki čovek na svetu ima Applov kompjuter. Moramo biti kompanija sa moćnim marketingom, da bi se ostvario". (Odiseja: Od Pepsija do Appla, 1987)
- "iPhone je pet godina ispred svog vremena. Čak i da ne napravimo ništa u narednih pet godina, bili bismo potpuno mirni". (Newsweek, januar 2007)
- "Ljudi vas ocenjuju na osnovu vašeg učinka. Zbog toga je neophodno da se usmerite na rezultate. Postanite mera kvaliteta. Neki ljudi nisu navikli na okruženje u kom se očekuje izuzetnost...". (Stiv Džobs: Putovanje je nagrada, 1987)
- "Moj posao nije da budem fin i pristojan prema ljudima. Moj je posao da ih načinim boljim". (Fortune, februar 2008)
- "Trampio bih svu moju tehnologiju za jedno popodne sa Sokratom". (Newsweek, oktobar 2001)
- "Neprestano tragam za sledećom velikom prilikom. Ne znam šta će sledeća velika stvar biti, ali imam neke ideje...". (Fortune, januar 2000)
- "Proizvod govori sam za sebe". (Playboy, februar 1985)
“The most precious resource we all have is time.” - SJ. Remembering you always. pic.twitter.com/nsUUiFzZnz
— Tim Cook (@tim_cook) October 5, 2019
- "Ubeđen sam da je polovina onog što razdvaja uspešno preduzeće od neuspešnog čista istrajnost... Nećete preživeti, ako poslu ne priđete strastveno. Odustaćete. Morate imati ideju, problem ili grešku koju želite da ispravite, nešto što budi strast u vama, u protivnom nećete biti dovoljno istrajni da biste opstali". (Institut Smitsonijan, april 1995)
- "Jedini problem s Microsoftom je što nemaju ukusa... Ne mislim da im on nedostaje u maloj, već u velikoj meri. Ne smišljaju originalne ideje i ne unose mnogo kulture u svoje proizvode... Ne smeta mi njihov uspeh - uglavnom je zaslužen. Smeta mi činjenica da prave trećerazredne proizvode". (RollingStone, jun 1994)
- "Postoji porno prodavnica za Android koju možete posetiti. U njoj nećete naći ništa osim porno aplikacija za vaš Android telefon. Možete ih preuzeti, baš kao i vaša deca i drugovi vaše dece. To nije mesto na koje bismo želeli da idemo...". (iPhone premijera, 2010)
- "Ako je hardver mozak i vezivno tkivo naših proizvoda, onda je softver njihova duša". (Apple svetska razvojna konferencija, jun 2011)
- "Ne moraš da hvataš beleške, zapamtićeš, ako je važno". (Unutar Stivovog Mozga, 2009)
- "Jedna osoba ne može ostvariti velika dela, već timovi. Tako vidim poslovanje". (60 minuta, 2008)
- "Kvalitet je važniji od količine. Jedan gol je važniji od 10 stativa". (Bloomberg, februar 2006)
- "Verujemo da će nastupiti novo veliko doba personalnih kompjutera u kom će oni biti čvorište svih uređaja". (Time, januar 2002)
- "Morate da pronađete ono što volite. To se odnosi na vaš posao koliko i na vaše ljubave partnere. Posao će ispuniti veliki deo vašeg života. Jedini način da budete istinski zadovoljni jeste da se bavite nečim što smatrate sjajnim poslom. A jedini način da obavljate sjajan posao jeste da ga volite... Ne mirite se sa sudbinom". (Univerzitet Stanford, jun 2005)
- "I još jedna stvar..." (uobičajena fraza na kraju Apple-ovih konferencija): Hvala ti, Stive!
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.