Moraćete vraški da se potrudite!
Vest koliko srpski jutjuberi zarađuju je izazvala brojne reakcije naših čitalaca, a mi smo još detaljnije ušli u srž, te vam predstavljamo realnu sliku YouTube scene.
Analiza više od 36 miliona YouTube kanala je otkrila da je jutjuberima ekstremno teško zaraditi novac preko ove platforme.
Istraživanja Univerziteta iz Amsterdama i Barselone, kao i Queensland Univerziteta tehnologije u Australiji je ispitalo milione YouTube kanala koristeći API (programski interfejs aplikacije). Njihova istraživanja su pokazala jaz imeđu uspeha i neuspeha na ovoj platformi. "Po prvi put smo se susreli sa velikom skalom kvantitativne date. Dobili smo mogućnost da vidimo empirijski dokaz!" - rekao je Oskar Kormina iz Univerziteta Autonoma (Barselona).
Od 36,3 miliona kanala, samo 4,4 miliona ima više od 1.000 pratilaca, što je uslov za monetizaciju na YouTube platformi. Samo 0,42% kanala, što je 153.770 kanala, imaju više od 100.000 pratilaca (sabskrajbera). I dok ovi veliki kanali imaju u proseku jedan video (i manje) od deset na ovoj platformi, oni sadrže 62% pregleda. U proseku oni su izbacili veći broj klipova, oko 940, dok jutjuberi koji imaju manje od 1.000 pratilaca u proseku imaju 26 klipova.
Super-elita Youtube društvene mreže, oni sa više od milion ljudi koji ih prate, nalaze se u svom svetu. Samo 15.496 jutjubera od 36 miliona ispitanih imaju više od milion pretplatnika, ali oni imaju trećinu pregleda širom sveta. Drugim rečima, samo 0,04% je dostiglo cifru od milion pretplatnika!
Mnogi jutjuberi zavise od drugih platformi, kao što je Patreon, a sve kako bi poboljšali svoje finansije. Sve u svemu, informacije pokazuju koliko je teško postati popularan na YouTube društvenoj mreži i koliko je teško zaraditi novac za život od toga! "Iznenadilo me je! Veoma je drugačije kada bismo pričali o popularnim jutjuberima i malim kanalima koji prave klipove kako bi podelili sa bližnjima" - zatečen je Kormina.
Prosečni YouTube kanal postoji oko 2.000 dana, tvrde ove analize koje je objavio Business Insider. Te informacije daju u uvid i to kako se YouTube promenio za sve ove godine, kao i povećana potražnja za sadržajem kreatora na ovoj platformi. Na isteku 2000-e, prosečan klip na YouTube-u je trajao pet minuta. Broj od 10 minuta su dostigli 2014. godine, dok 2019. prosečno trajanje snimka je više od 13 minuta!
Povećana dužina video zapisa navedena je kao primer profesionalizacije jutjubera, pošto je ova platforma koja je počela sa motom "Emituj se", prešla na sajt koji nudi više prostora za reklame. Za pojedine kreatore sadržaja, YouTube je postao posao sa punim radnim vremenom, a potreba da se zaradi novac od video snimaka nikad nije postala važnija!
Analizom više od 138 miliona video klipova postavljenih od "elitnih jutjubera", istraživanje je pokazalo da sajtovi kao što je Patreon dozvoljava fanovima tog kanala da subvencionišu iste tako što im nude mesečne stipendije. Više od pola miliona Patreon profila se nalazi na video snimcima koji produciraju najbolji jutjuberi svake godine.
"Svi ti jutjuberi moraju da rade na više platformi. Monetizacija YouTube-a nije dovoljno dobra da bi se živelo od toga. Čak i elitni jutjuberi moraju da idu na platforme kao što su Patreon i Twitch. YouTube je audio-vizuelnoj industriji isto ono što je Uber taksistima. Ona ima sav nesiguran rad i nestabilnost kada je u pitanju ekonomija. To je Uberizacija audio-vizuelne industrije!" - slikovito objašnjava Kormina.
Kako postati veliko ime na društvenoj mreži YouTube?
Ukoliko želite da postanete veliko ime na YouTube platformi, najbolje šanse za uspeh ćete imati tako što ćete producirate muziku ili neki sadržaj vezan za video igre. Prosečan video za jutjubere koji imaju više od 100.000 pretplatnika, a koji postavljaju muziku, imaju 2.1 miliona pregleda, što jasno ukazuje da se ova platforma koristi i za slušanje muzike, što ne sumnjamo da ste znali i da sami koristite (Te proklete reklame!).
Za video igre, prosečan video od visokokotiranih jutjubera ima više od milion pregleda. Ipak, potrebno je više posla: Prosečan snimak za video igre traje 30 minuta, posebno su popularni oni sa nazivom "Let's play". "Plata" ovih jutjubera za gejming je manja nego kod ostalih, tvrdi Kormina: "Gejming je jedan od najgore plaćenih sektora. Ne znamo koja je najbolja, ali možemo zaključiti od onoga šta vidimo i od onoga što kreatori objavljuju. Mislim da je najbolja zabava, sa jedne strane, dok su sa druge popularni vlogovi (video blogovi). To najviše zanima ljude!"