• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ciletovi saveti kako zaraditi od Youtube kanala

Autor mondo.rs

Kako da vam Youtube postane zanimanje savetuje vas Aleksandar Leštarić, Pančevac koji stoji iza kanala Srpski tutorijali, jednog od najprofitabilnijih u Srbiji.

Multimedija ga je oduvek zanimala i svoj prvi Youtube kanal je otvori još 2008. godine I iz ove perspektive kaže da mu je on služio za vežbu. Kada je krajem 2011. pokretao kanal sa tutorijalima i recenzijama igrica, telefona i tehnologije Aleksandar Lešterić je mislio da će mu to biti usputni hobi i da će imati 1.000 pretplatnika. Danas ih ima više od 140.000 i milionske preglede, ali i solidnu zaradu za naše uslove mada smatra da ovaj posao još uvek nije dobro razvijen u Srbiji.

Popularni Cile nije ni sanjao da će Srpski tutorijali prerasti u ovo što su sada, mada Youtube još uvek ne doživljava kao posao. Mladima poručuje da nikada ne odustaju kada se pronađu u nečemu, a na Webiz konferenciji o poslovnoj primeni interneta u Zrenjaninu govorio je kako da vam vođenje Youtube kanala bude zanimanje.

1. RAZMISLITE KOME SE OBRAĆATE

Sudeći prema statistici Youtube je najpopularniji među populacijom od 13 do 24 godine. Na osnovu toga treba da nađete temu koja će biti interesantna ljudima iz te grupe. Na primer, trenutno najpopularniji kanali snimaju gameplay ili otpakivanje i pokazivanje igračaka (tzv unboxing).

Ko je Cile?

Aleksandar Leštarić, rođen je u Pančevu. Završio je srednju školu za grafičkog dizajnera, u Pančevu, kao i jednogodišnje školovanje za sistem administratora. Trenutno studira internet tehnologije na Visokoj ICT školi u Beogradu. Autor je kanala "Srpski tutorijali" koji je jedan od najvećih kanala na Balkanu, kao i najveći kanal kome je glavna tema tehnologija.

  2. NE ULAŽITE U OPREMU U STARTU

Ne postoji definitivni odgovor, svako će uspeti sa nečim drugačijim. Ja sam krenuo sa najobičnijom web kamerom. Neko odmah na početku uloži hiljade evra u studijsku opremu i na kraju se ništa ne postavi da je uradio sa tim. Ne treba odmah na početku ulagati previše, nego polako, pa videti da li ide.

Ne treba neka preterana oprema, jer uspeh Youtubea je to što smo mnogo bliži publici. Mi kada gledamo na televiziji nešto mi znamo da tu posotji skripta i sve živo, a ovde je običan čovek kao i svako ko gleda, tkao da ne treba preterivati na početku svakako sa opremom.

3. ODRŽAVAJTE KONTINUITET

Kada smo počeli kanal, treba da znate kako da ga održavate. Učestalost objavljivanja klipova - mnogo kanala "šara" sa time: napravi dva klipa u jednom danu, pa ne objavi ništa nedelju dana, pa sačeka mesec dana… Trebalo bi da imate kontinuitet, da znate da li ćete svakog dana, nedeljno ili mesečno, jer tako se bolje stvara baza pratilaca oko vas.

4. KOMUNICIRAJTE SA PRATIOCIMA

Kominikacija je izuzetno bitna, možda čak i ono što čini - Yutube, jer je interaktivan. Odmah možete da vidite šta im se sviđa, a šta ne, šta možete da promenite, tako da komunikaciju morate da održavate ukoliko želite uspešan kanal.

...
Izvor: YouTube

5. SARAĐUJTE SA DRUGIM KANALIMA

To je takođe bitno, jer ovo nije televizija, ovo je sve jedno veliko druženje. Trebalo bi da vidite kanale koji su slični vama, npr ako oboje snimate gameplay da oboje snimite zajednički video, tech kanali bi npr mogli da snime sklapanje računara,. Trebalo bi da postoji saradnja sa drugim kanalima koja je vidljiva publici.

6. PROMOVIŠITE SE KROZ DRUŠTVENE MREŽE

Facebook je vaše najjače oružje, posebno na početku. Morate da imate stanicu od samog starta i da je redovno održavate stranicu. Ja sam jednom pravio test sa mojim kanalom - klip sam objavio na Youtube i nisam objavio na Facebooku i imao sam oko 40 odsto manje gledalaca nego što je uobičajeno.

7. SNIMAJTE DUŽE KLIPOVE

U početku je to bilo jasno šta Youtube nagrađuje u smislu promocije - ko koliko ima pregleda, ali sada je njihov sistem totalno zakomplikovan, koji niko ne može da provali. To je njima i cilj, tako da je to mešavina koliko brzo ljudi napuste klip, koliko ga gledaju, lajkovi i dislajkovi, komentari... Mislim da se sada sve gleda i da je najpopularniji duži klipovi. To trenutno najviše nagrađuju u smislu promocije, duži od 15 minuta, i da redovno objavljujete.

8. POVEŽITE KANAL NA ADSENSE

Na prostoru bivše Jugoslavije izuzetno je loš CPC (plaćanje po kliku) čak i sa nekim pristojnim kanalom ćete jako slabo zaraditi. Vrlo je lako da vaš kanal povežete sa AdSense Google reklamama i to je bolja opcija.

...
Izvor: YouTube

9. SARAĐUJTE SA DOMAĆIM KOMPANIJAMA

Ranije se dešavalo da razmenim i 50 mejlova sa predstavnicima domaćih kompanija i da na kraju ništa nismo postigli, a da svega dva mejla razmenim sa strancima. U poslednje vreme situacija se promenila i sve više shvataju da je to dobar kanal za marketing, pa sam i ja dobio nekoliko ponuda.

 10. IGNORIŠITE PLJUVAČE

Hejteri su nezaobilazni deo Youtubea. I uglavnom zbog toga dosta ljudi odustane, ali ako neko hoće da od početka pravi da to bude biznis i neka ozbiljnija priča, on se neće mnogo obazirati na to, ali ako kao pojedinac hoćete da krenete sigurno će biti ljudi, šta god da radite, neko će se naći ko će da vas hejtuje.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS