Možda bi najbolji savet bio - sačekajte da se sneg otopi pa onda krenite na put, ali ako baš morate "za volan", pročoitajte sledeće...
Zimske gume su zaista neophodne u ovim uslovima, ne samo zato što tako propisuje Zakon, već što , pneumatici namenjeni za sneg i niske temperature mogu da vas sačuvaju od proklizavanja.
Ukoliko ćete voziti van grada, stavite lance ili čarape za gume.
U svakom slučaju krenite polako, a tokom vožnje ne bi trebalo da pređete u treću brzinu ako ste početnik.
Zaglavnjeni automobil u snegu najbolje se ’čupa’ guranjem i vožnjom napred-nazad sa volanom oktenutim suprotno od gomile snega koja je blokirala točkove. Takođe, možete malo jače nagaziti papučicu za gas, ali ne prejako jer ćete se tako samo još više ukopati.
Pre nego što krenete očistite automobil od snega - ako očistite samo stakla, a ne i krov, taj sneg će tokom vožnje početi da klizi niz auto i stakla i da vam umanjuje vidno polje.
Trudite se da se ne zaustavljate na uzbrdici. Tada korstite brzinu za jedna stepen višu od one kojom vozite kada je suvo. Ako ipak morate da se zaustavite, zbog semafora na primer, krenite lagano tek dodirujući papučicu za gas.
Ako idete nizbrdo ne jurite, a kočite lagano, takozvanim ’seckanjem’ - nežnim spušatanjem i podizanjem stopala sa gasa. Za razliku od vožnje uzbrdo, nizbrdo uvek vozite u nižem stepenu prenosa nego po suvom vremenu.
Volan ne pomerajte bez potrebe, a i u tom slučaju samo polako, bez naglih pokreta. Držite veći razmak nego inače u odnosu na vozilo ispred vas.
Kada se približavate raskrsnici, semaforu ili znaku stop, počnite da kočite ranije nego što to činite kada nema snega, i to lagano pritiskajući kočnicu više puta. U krivini ne kočite jer vas to na snegu ili ledu neće zaustaviti. Polako oduzimajte brzinu, a kada je prođete lagano dodajte gas.
Obavezno se vežite, ne koristite mobilni telefon, čak ni sa slušalicama ili USB konekcijom, jer su eksprimenti dokazali da pričanje tokom vožnje znatno remeti koncentraciju vozača.