Predsednici država i krunisane glave su oduvek bili poznati po skupocenim automobilima.
U Singapuru su se sastali Donald Tramp i Kim Džong Un i - zbližili. Lideri SAD-a i Severne Koreje su nakon sletanja na aerodrom na zajednički sastanak svojim limuzinama, Tramp u svojoj "zveri", a Kim u blindiranom "mercedesu S klase". Priča ima "treće poluvreme", a to je bio trenutak kada je, suprotno protokolu, Tramp pokazao znatiželjnom Džongu Unu unutrašnjost svoje limuzine.
Da vidimo koje su to limuzine omiljene među šefovima država…
"Oldschool"
Svi znamo da je Tito imao "pulmana", tu posebnu, produženu verziju Mercedesove "S klase". Prvi čovek SFRJ voleo da se vozi i u modelima Kadilaka i Ševroleta, a posebno u "rols rojs fantomu V".
Papa je poznat po "papamobilu", naslednikom papine nosiljke. Papa Pavle VI je prvi poglavar Rimokatoličke crkve koji je bio vožen, a prvi papamobil je bio modifikovani "linkoln kontinental". Papini automobili su poznati po staklenoj kupoli, koja je "postala" otporna na metke nakon pokušaja ubistva pape Jovana Pavla II 1981. Tom prilikom papa se vozio u simpatičnom "fijatu kampanjola", a jedan od "papamobila" je bio i "fijat 500L".
I sada se šefovi država voze u najrazličitijim limuzinama, a posebno su zanimljivi oldtajmeri.
Krunisane glave preferiraju starije modele "rols rojsa". Tako se britanska kraljica Elizabeta i sultan od Bruneja najčešće voze u "rols rojs fantomu VI", koji se proizvodio od 1968-1991.
Danska kraljica Margreta II je viđena u "rolsu silver vrejt" starom 50 godina, a u istom modelu iz 1952. se vozi predsednik Brazila.
I španski kralj ima "rolsa" iz šeste decenije dvadesetog veka – i to "fantoma" četvrte generacije.
U "pulmanu", nalik Titovom, i dalje se vozi kralj Maroka. Doduše, u posebnim prilikama.
Britanski "Daimler DS420", koji se proizvodio od 1968-1992, takođe je popularan kraljevski automobil. Ova limuzina je i dalje prvi izbor luksemburškog velikog vojvode Anrija, kao princa Alberta od Monaka.
Aktuelna ponuda
Moderne limuzine su većinom izbor predsednika država, ali i ovde se može naći po koja krunisana glava.
Blindirani "Mercedes-benc S600", u običnoj ili "pulman" verziji, izbor je mnogih glavešina, među kojima su predsednici Finske, Indije, Severne Koreje, Gruzije, Nemačke, Bugarske, Azerbejdžana, Pakistana...
Pandan pomenutom "mercedesu" je "audi A8L". Ovaj, takođe blindirani model, izbor je našeg i mađarskog predsednika, premijera Andore, kao i kraljevi Holandije i Norveške.
"BMW serije 7" su izbor predsednika Irske, Hrvatske i Kolumbije, premijera Australije i Bangladeša, kao i kuvajtskog emira.
I japanski luksuzni brend Leksus ima poklonike. Naravno, njihove hibridne limuzine su izbor kraljevskih porodica Monaka, Danske i Norveške, predsednika Islanda, Letonije i Čilea, a logično, u njoj se vozi i premijer Japana.
Predsednici Paname imaju zanimljive opcije na raspolaganju. U pitanju su blindirane verzije velikih SUV modela "ševrolet saburban".
Inače, predsednik Azerbejdžana ima i blindirani "majbah 62", a ovaj luksuzni model i izbor i suverena Malezije i Tajlanda.
"Domaćini"
Osim predsednika Nemačke, u limuzini domaće proizvodnje. Do maja ove godine i predsednik Rusije se vozio u "mercedesu", kojeg je zamenio domaćom limuzinom "aurus senat".
Domaćoj industriji su oduvek bili verni i američki predsednici. Aktuelna Trampova limuzina "kadilak 1", poznatija pod nadimkom "zver", proizvedena je 2009. a njen naslednik bi trebalo da se pojavi u narednih nekoliko meseci.
I kineski predsednik se vozi u domaćem proizvodu. Predsednik Kine, Si Đinping se u vozi u modernoj limuzini "hongki L5" koja se odlikuje zanimljivim retro izgledom.
Predsednici Češke, odnosno Čehoslovačke, više od 90 godina se voze u Škodinim modelima. Trenutno je predsednička limuzina jedna "škoda superb" u vrhunskom paketu opreme "L&K".
Dve blindirane "lanče tezis" su na raspolaganju prvom čoveku Italije, dok se japanski car vozi u posebnoj "tojoti senturi rojal".
Egzotika
Za kraj ovog pregleda ostavili smo modele koji se koriste u posebnim prilikama.
Venecuelanski predsednik se tako može videti u "kadilaku flitvud", a predsednik Turske u čuvenom "kadilaku serije 75" iz 1957.
U limuzini "lanča flaminia 355 prezidenciale" se ponekad vozi predsednik Italije, dok čileanski predsednik voli da se ponekad provoza u "fordu galaksie XL kabriolet" iz 1966, koji je poklon britanske kraljice Elizabete II.
Izvor: MONDO/Nikoleta VukčevićBila bi nepravda ovde ne pomenuti i "volksvagen bubu" koja je bila predsednički auto legendarnom urugvajskom predsedniku Hozeu Muhiki.
Koji je vaš favorit? Pišite nam u komentarima…