• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozači opslužuju i porodice ministara?

Biti vozač u Vladi RS ne znači samo voziti ministra na službena putovanja, već i njegovu suprugu, djecu u školu, pa čak i vozikati njihove kućne ljubimce!

 Vozači opslužuju i porodice ministara? Izvor: MONDO

Jedan od dugogodišnjih vladinih službenika, upućen u funkcionisanje voznog parka na Trgu Republike, otkriva da se o klasičnom mobingu nad pojedinim vozačima i dalje se ćuti jer niko od njih ne želi da izgubi siguran posao koji nije preplaćen, ali daje mogućnost kontakta sa poznatim i moćnim ličnostima, što može biti viza za budućnost, piše "EuroBlic".

Izvor lista iz Vlade RS ipak poručuje da „nema tih para za koje bi bio službeni vozač, naročito u Vladi jer je odnos pojedinih ministara prema svojim službenim vozačima odavno prešao sve granice.

"Jedno je kada vozač završi neki posao za ministra da ovaj ne bi gubio vrijeme na svaku sitnicu. Ali drugo je kada vozač svaki dan stoji na usluzi suprugama, ali i cijeloj porodici pojedinih ministara. Odavno se ne zna granica između poslovnog i ličnog", otkriva sagovornik "EuroBlica".

Osim vladinih vozača, ništa bolje ne prolaze ni njihove kolege koje voze direktore javnih ustanova i institucija u RS. Objektiv fotoreportera uhvatio je vozača direktorke Doma zdravlja Banjaluka Gordane Tešanović u trenutku kada je došao po nju kući. Službeni vozač bio je prinuđen da se, nakon volana, dohvati ključa, te otkatanči kapiju ispred doma Tešanovićeve, sačeka njen izlazak i pridrži joj službenu torbu. Potom je potrčao do „oktavije“, te joj otvorio vrata kako Tešanovićeva ne bi ništa morala da uradi sama.

U moru sličnih primjera izdvaja se i slučaj jedne od pomoćnica ministra u resoru prostornog uređenja i građevinarstva. Prema svjedočenju komšija, vozač ove vladine službenice u opisu posla donedavno je imao iznošenje vreća sa smećem iz stana, redovno odvoženje svekrve do ljekara, djeteta do škole preko puta... i sve to isključivo crnim „audijem“ ili „pasatom“. Sličnu navike imaju i opštinske „čivije“, kojima su vozači uglavnom desna ruka od jutra do - sutra.

Osim tlačenja službenih vozača, ništa manje problematično nije ni korišćenje službenih automobila poslije radnog vremana. Mada je na snazi odluka premijera Aleksandra Džombića kojom se to zabranjuje - kako u Vladi RS tako i onim institucijama koje su podređene Vladi, većini vozača i ministara se i dalje gleda kroz prste.

"Kontrole vožnje automobila provode se povremeno. Ako se otkrije da je odluku prekršio neko od „jakih“ vozača ili ministara, kazni nema, nego se ide dalje dok ne upecaju nekoga iza koga niko moćan ne stoji. Takvi se disciplinuju i na tome se gradi priča o kontroli korišćenja voznog parka u Vladi RS. Primjera radi, šefica vladinog biroa za odnose s javnošću Vera Sajić službeni automobil vozi i dan i noć, a mislim da njime ide i na godišnji odmor", tvrdi izvor "EuroBlica".

Sajićeva, međutim, tvrdi da je službeno vozilo koje ona duži svakog dana u 14 časova uredno parkirano u Vladinoj garaži. Demantuje i da se u Vladi ne poštuje Džombićeva naredba.

"Zaposleni u Službi zajedničkih poslova svaki dan u 17 časova popisuju sva auta u garaži. Izvan nje poslije 17 časova mogu biti samo vozila koja imaju nalog za službeni put. Do sada nije bilo kršenja tog naloga", tvrdi Sajićeva.

Međutim, prema tvrdnjama drugog sagovornika upućenog u korištenje voznog parka, ministri službena vozila koriste i kada odlaze na fakultete, gdje su angažovani kao profesori. On tvrdi da je nedavno na jednoj svadbi u Banjaluci primjetio službeni automobil MUP RS koga koriste inspektori u civilu, pa je i vozilo bez obilježja.

U Vladi RS, mnogo veće putne troškove stvaraju vozila koja nemaju jednog vozača, nego ih voze pomoćnici, savjetnici, sekretari... čiju je rastrošnost teže kontrolisati. U tome navodno prednjači Ministarstvo finansija RS, koje ima najviše službenika, a samim tim i najveći vozni park.

Od funkcionera u nižim nivoma vlasti među onima koji ne izlaze iz službenog automobila jeste direktor dvorane „Borik“ u Banjaluci Manojla Zrnić. - Automobil „pežo“ ne koristi samo on, nego i supruga. Zaposleni u „Boriku“ već su protestovali kod gradonačelnika Banjaluke zbog toga, ali još nema efekata - kaže izvor „EuroBlica“. Zrnić, međutim, to demantuje i tvrdi da vozilo ne koristi poslije 16 časova „iako se u njegovom kolektivu radi u tri smjene, vikendom i 365 dana godišnje“.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE