Uprava Padobranskog kluba "Banjaluka" podnijela krivičnu prijavu protiv predsjednika Komisije Omera Kulića i ostalih članova.
Padobranski klub „Banjaluka“ nije zadovoljan radom Komisije za istraživanje avionske nesreće u Zalužanima kod Banjaluke.
Zbog toga je Uprava kluba podnijela krivičnu prijavu protiv predsjednika Komisije Omera Kulića i ostalih članova, izjavio je predsjednik Kluba Duško Grmuša.
Grmuša je na konferenciji za novinare u Banjaluci podsjetio da je Padobranski klub „Banjaluka“ uputio zvaničan prigovor na rad komisije ministru transporta i komunikacija BiH Damiru Hadžiću.
Prigovor se odnosi na grubo kršenje propisa članova komisije, nepoštovanje utvrđenih pravila postupka i procedure koja se primjenjuje prilikom ispitivanja udesa u civilnom vazduhoplovstvu, pogrešne primjene materijalnih dokaza, a naročito zbog nestručno, nepravilno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, kao i opravdanih sumnji u neprofesionalan rad, loše namjere i pristrasnost.
Grmuša tvrdi da je cilj komisije bio da „prvo ospori rad, a zatim da ugasi Padobranski klub `Banjaluka` i sportsko padobranstvo uopšte kao sport u Banjaluci i RS“.
On je naglasio da se Padobranski klub Banjaluka protivi da se avionska nesreća ovog kluba koristi za nestručne i neosnovane zahtjeve za prenošenje nadležnosti između institucija u BiH, kao i za realizaciju nedostignutih ambicija pojedinih državnih činovnika.
Grmuša je rekao da još nije utvrđen pravi uzrok ove nesreće i dodao da je Padobranski klub na dan nesreće ispoštovao sve bezbjednosne procedure, kao što je činio i prethodnih godina.
„Padobranski klub Banjaluka nije odgovoran za ovu nesreću, ali ukoliko se dokaže odgovornost , Uprava kluba je spremna da odgovara“, kaže Grmuša.
Predsjednik Vazduhoplovnog saveza RS Ranko Seferović rekao je da Savez, takođe, nije zadovoljan radom komisije, jer Komisija nije utvrdila pravi uzrok nesreće već se bavila drugim nebitnim stvarima koje nisu mogle biti uzrok nesreće.
On je rekao da je Komisija radila više iz političkih razloga, odnosno prenosa nadležnosti sa RS na BiH, što je vidljivo iz bezbjednosnih preporuka koje se odnose na izmjene zakona o vazduhoplovstvu u domenu organizacije , vazduhoplovne inspekcije , istraga incidenata i nesreća.
Seferović je pozvao institucije RS da zbog prenesenih nadležnosti sa RS na zajedničke organe BiH učine više napora da kroz aktivnosti zaštite rad Vazduhoplovnog saveza RS i sve njene članice.
Profesionalni pilot Dragan Nižol odbacio je kao tendeciozne i netačne nalaze Komisije da je došlo do greške pilota prilikom ove nesreće, ističući da je Alen Crnalić bio pilot sa ozbiljnim iskustvom koji je imao preko 200 sati na ovom avionu i oko 3000 skokova iz aviona kojim je upravljao.
On je rekao da je za svaki let aviona vršeno usklađivanje težine i količine goriva, navodeći da je prosječna starost aviona u svijetu 33 godine, dok je ovaj avion u momentu nabavke bio star 34 godine. Avion je održavao „Gas servis“ iz Smederevske Palanke, koji je jedini ovlašteni servis za održavanje vazduhoplova iz Srbije u kojem se održavaju skoro svi vazduhoplovi iz RS.
Konferenciji za novinare prisustvovali su i članovi porodica nastradalih padobranaca i pilota.
U avionskoj nesreći 20. maja u Zalužanima kod Banjaluke poginuli su pilot Alen Crnalić (24), instruktor padobranstva Nemanja Goronja (32), te padobranci Nikola Stević (19), Stefan Karanović (23) i Srđan Kosić (18),saopšteno je iz Okružnog tužilaštva Banjaluka.
Sportski avion "cesna", tip 182, pao je na sportskom aerodromu u Zalužanima.
(Srna)