• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Talentovanih umjetnika imamo, nedostaje nam menadžera i "kulturnih profesionalaca"

 Vesna Kerkez
Autor Vesna Kerkez

"Često pomislim kada vidim punu salu kako su ti ljudi pored svih mogućih stvari izabrali da to veče budu baš na događaju koji mi organizujemo i na tome sam im beskrajno zahvalan".

 Talentovanih umjetnika imamo, nedostaje nam menadžera i "kulturnih profesionalaca" Izvor: Goran Vrhovac, privatna arhiva

Predstave “Žensko srce u šinjelu”, “Audijencija”, promocije knjiga “Glogi”, “Ostaci sveta” i "Sve bio je ritam”, koncert Tanje Jovićević i “Dece iz vode” samo su mali dio sa liste dešavanja koje je agencija Venturo organizovala prethodnih nekoliko godina širom Republike Srpske.

Iza ove agencije stoji Banjalučanin Goran Vrhovac s kojim smo porazgovarali o kulturi, organizaciji događaja, sceni i dešavanjima koja nam tek predstoje, a kojima i te kako imamo razloga da se radujemo.

- Možete li se osvrnuti na najvažnije projekte koje ste organizovali do sada?

Venturo je jedna od rijetkih domaćih agencija koja u kontinuitetu radi organizaciju i produkciju kulturnih događaja. Veoma je teško izdvojiti najvažnije, zato što svakom projektu pristupamo na isti način - profesionalno i sa velikim entuzijazmom.

Prije bih rekao da su neki projekti imali veći odjek u javnosti. Kao na primjer mini turneja fantastične predstave Zvezdara teatra “Čorba od kanarinca” sa Ljubomirom Bandovićem i Minom Lazarević u glavnim ulogama ili kabare legendarne Tanje Bošković i Radeta Marjanovića koji su nastupili u Banskom dvoru, a nakon toga u još pet gradova Republike Srpske.

Izvor: Promo (za mondo.ba)

Vremenom smo postali prepoznatljivi i po predstavi “Žensko srce u šinjelu” sa kojom smo obišli skoro cijelu Republiku Srpsku i za kojom i nakon više od tri godine igranja vlada veliko interesovanje publike. Ponosni smo na status koji je predstava vremenom stekla - publika ali i kritika su je proglasili za jednu od najboljih o Prvom svjetskom ratu a 2019. godine izvedena je i u Srpskom kulturnom centru u Parizu. Kada je riječ o književnim promocijama definitivno “Glogi” Aleksandra Đuričića o liku i djelu velikog Nebojše Glogovca.

- Bavljenje kulturom nije najisplativiji posao na svijetu. Šta je Vaša motivacija da se bavite njome?

Iskreno, da mi je neko prije 10 godina rekao da ću se baviti ovim poslom ne bih mu vjerovao. Moja struka je marketing i u toj oblasti radim skoro 20 godina.U marketingu sam prošao sve faze i radna mjesta. Od mladog saradnika u marketing službi dnevnih novina do direktora marketinga i prodaje u kompaniji koja posluje na prostoru Bosne i Hercegovine, Srbije i Hrvatske.

Pored svih mogućih poslova koje smo radili za naše klijente povremeno smo organizovali i korporativne događaje i druženja i upravo na jednom takvom događaju angažovali smo poznate glumce i pjevače. Sve je prošlo savršeno, a naši tadašnji klijenti i njihovi gosti su bili oduševljeni. Tada se rodila ideja da počnemo sa ovim poslom a ideju smo veoma brzo sproveli u djelo.

Izvor: Promo/ustupljena fotografija

Prije konačne odluke smo uradili istraživanje tržišta koje je sprovedeno putem upitnika i direktnih razgovora sa predstavnicima ustanova kulture, umjetnicima i stručnjacima. I tako je sve počelo.

U ovaj posao smo ušli bez velikih pretenzija i iz dosadašnjeg iskustva mi se čini da je to najbolji način za uspjeh. Moji najbliži saradnici su supruga Dijana i mala grupa brižljivo odabranih ljudi. Zajedno smo zavoljeli ovaj posao i sve što ide uz njega.

Pošto dolazimo iz realnog sektora navikli smo na teške uslove. Ne oslanjamo se samo na novac iz budžeta već se trudimo da ga nađemo, zaradimo. Najviše nam znači podrška sponzora i publike koja je prepoznala naš trud ali i saradnja sa ustanovama kulture iz cijele RS sa kojima smo uspostavili partnerski odnos.

- Imate poprilično ambiciozan plan do kraja godine. Možete li pomenuti neke od predstava i koncerata koji će se desiti u 2022.?

Pripremili smo zaista kvalitetan program i ako sve bude u redu sa pandemijom siguran sam da će ovo biti naša najuspješnija godina. Osim dosadašnjih naslova i izvođača publici ćemo predstaviti prvu biografiju Mome Kapora koja uskoro izlazi iz štampe i za koju ćemo raditi distribuciju i promocije širom Republike Srpske.

Sredinom godine publika u Banjaluci će imati priliku da uživa u nastupu fantastičnog Ivana Bosiljčića sa kojim ćemo realizovati i mini turneju u još nekoliko gradova, a otprilike u isto vrijeme počinjemo sa radom na prvoj pozorišnoj predstavi koja će u potpunosti biti realizovana u produkciji agencije Venturo.

Za sada samo mogu da kažem da je u pitanju moderna komedija i da će u predstavi glumiti glumci iz Srbije i Republike Srpske. Na jesen ćemo organizovati i jednu humanitarnu akciju u kojoj će takođe učestvovati poznati umjetnici gdje ćemo sav prikupljeni novac usmjeriti tamo gdje bude najpotrebnije.

Izvor: Promo/za mondo.ba

- S obzirom da imate dosta iskustva, šta je ono čega našoj kulturnoj sceni nedostaje?

Talentovanih umjetnika definitivno imamo, ali je problem što veoma teško dobijaju prostor i šansu da pokažu šta znaju. U tom smislu mislim da nam nedostaje više profesionalaca i radnika u kulturi koji bi organizovali te iste ljude i zajedno sa njima napravili kvalitetne i makar dijelom samoodržive projekte. Potrebno je smanjiti zavisnost kulture od institucija i okrenuti se manjim modelima kao što se već godinama radi u svijetu. Pomoć institucija je dobrodošla i bez nje se teško može ali ako organizator ili producent nije u stanju da obezbjedi makar dio sredstava i na taj način uspostavi partnerski odnos taj projekat je prije ili kasnije osuđen na propast.

Najpozitivniji primjeri su svakako produkcija Bosonoga i Gradsko pozorište Jazavac koji su svojim projektima odavno izašli iz lokalnih okvira i napravili korak dalje.

Kada je riječ o sadržajima, mislim da nam nedostaje modernijih i aktuelnijih programa na čemu ćemo posebno raditi u narednom periodu.

Izvor: Ustupljena fotografija

- Postoji li razlika između publike u Banjaluci i one u manjim mjestima u kojima ste organizovali događaje?

Publika je naša svetinja! Publici moraš prodati “priču” i tu ne mislim ništa negativno. Jednostavno ih moraš ubijediti u kvalitet, originalnost, ljepotu, ludost… Nešto ti moraju povjerovati.

Često pomislim kada vidim punu salu kako su ti ljudi pored svih mogućih stvari izabrali da to veče budu baš na događaju koji mi organizujemo i na tome sam im beskrajno zahvalan.

Postoje manje razlike ali generalno svi vole dobru knjigu, komedije i komade sa istorijskom tematikom.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop