Velike su šanse da najpoznatiji italijanski spomenici dobiju modne dodatke.
Italijanska vlada je zbog teške ekonomske situacije prinuđena da prima donacije od privatnih kompanija za obnovu spomenika kulture koji sve više propadaju, što je sa druge strane u Italiji izazvalo strah od "diznifikacije" njihove kulturne baštine, posebno one u Rimu.
Pošto Italijani tuguju zbog stanja svojih spomenika, modni magovi su priskočili u pomoć, izrazivši spremnost da daju milione evra za potrebnu restauraciju, u zamenu za različita sponzorska prava, piše list "Indipendent".
Tako obnovu Koleseuma na primer sponzoriše luksuzni brend "Tods". Međutim, u Italiji je u toku rasprava oko komercijalizacije istorije zbog prihavatanja privatnog novca za spasavanje nekih od najpoznatojih relikvija antičkog sveta. Italijani žele da izbegnu američki stil "ribrendinga", kako bi sprečili da se spomenici ubuduće zovu "Prada Pomepeji" ili "Krivi toranj Guči".
U strahu od "diznifikacije" znamenitosti, italijanska vlada je uglavnom izbegavala privatne donacije za održavanje i renoviranje, ali zbog višegodišnjih ekonomskih teškoća sada to čini. Svi se slažu da nešto ipak treba da se uradi. Zagađenja su velika, a u nekim slučajevima je došlo do raspadanja, tako da je veliki broj mesta ugrožen. Pogođeno erozijom, opalo je kameno lišće sa fontane Di Trevi, a origanlna boja slonovače Koloseuma je potamnela od izduvnih gasova automobila.
Čak i ako na poslovima restauracije mnogi mogu da dobiju posao, građani kažu da bi Italija u potrazi za sponzorstvom, mogla da proda svoju dušu.
Neke firme će za svoj dorpinos dobiti diskretna priznanja u blizini spomenika, koji bi mogli da izgledaju kao modni dodaci znamenotstima.