Klasičnog dizajna i simbol "slatkog života" (dolče vita), čuveni italijanski moped "vespa" proslavio je ovog vikenda 70. rođendan.
Sve je počelo krajem aprila 1946. godine, kada je Enriko Pjađo u Firenci registrovao patent za Vespu, u želji da obnovi porodičnu aeronautičku kompaniju koja je pretrpela veliku štetu u Drugom svetskom ratu.
Pjađo je zadužio jednog od svojih inženjera Koradina d'Askanija, da osmisli motocikl koji će biti jeftin za proizvodnju, ali i dostupan potrošačima za masovnu kupovinu.
Inženjer koji nije voleo motocikle iz tog doba jer su bili neudobni, kruti za upravljanje i prljavi, uspeo je da rešavajući te probleme jedan po jedan, napravi revolucionaran moped.
Uspeh je bio minjevit i već prve godine prodato je 2.484 vespi, a 1948. čak 20.000!
Kada je Gregori Pek na "vespi" provozao Odri Hepbern ulicama Rima u filmu "Praznik u Rimu" iz 1953. godine, ovaj skuter je postao međunarodni simbol italijanske prestonice i iste godine je prodat u fantastičnih 170 hiljada primeraka.
Uprkos "poznim godinama", slavni moped se prodaje bolje nego ikada, a za sedam decenija je nove vlasnike našlo više od 18 miliona primeraka.
"Vespa nije samo saobraćajno sredstvo. Ona je ikona italijanskog stila, elegantna i zabavna u isto vreme", kaže Pjađov direktor marektinga David Zanoli.
U čast proslave 70. rođendana, ovog vikenda se okupilo stotine ljubitelja "vespe" u Pontederi kod Pize, gde se moped proizvodi neprekidno od 1946. godine.
Među njima je bio i Karlo Boceti, predsednik milanskog kluba fanova "vespe" i ponosni vlasnik šest modela iz različitih razdoblja.
Proizvodnja, koja je sada skoncentrisana u Italiji, Vijetnamu i Indiji, porasla je sa 58 hiljada modela 2004. godine na 170 hiljada prošle godine.
"Vespa" je obeležila 70 godina postojanja, a u Srbiji je već skoro 60 godina. Pogledajte priču o tome.