"Tojota" više nema lidersku poziciju u globalnoj prodaji.
Globalna prodaja japanske automobilske kompanije "Tojote" pala je u prvom tromesečju 2016, i to ispod nivoa prodaje nemačkog "Folksvagena", pošto su prekidi u proizvodnji ugrozili poslovanje najvećeg svetskog prodavca automobila.
Globalna isporuka "Tojotinih" vozila oslabila je u periodu januar-mart za 2,3 odsto, na 2,46 miliona vozila, izjavila je portparolka kompanije Kajo Doi u izjavi za njujoršku agenciju "Blumberg".
U istom periodu, nemački "Folksvagen", suočen sa najgorom krizom u svojoj istoriji, povećao je obim isporuka za 0,8 odsto, na 2,5 miliona vozila.
Zbog jednonedeljnog zatvaranja postrojenja u februaru, koje je bilo posledica najrazornijeg zemljotresa u Japanu od marta 2011. godine, "Tojota" predviđa da će njena proizvodnja pasti za još 80.000 vozila.
Njujorška agencija navodi da nije "Tojota" jedina koja je evidentirala pad kvartalne prodaje, budući da je i prodaja američkog "Dženeral motorsa" skliznula za 2,5 odsto, na 2,36 miliona vozila zbog krize na tržištu Južne Amerike i usporavanja kineskog tržišta komercijalnih vozila.
Nemački VW je povećao obim isporuka u Kinu za 6,4 odsto, i za 3,5 odsto u zapadnu Evropu, navodi "Blumberg", podsećajući da je nemačka kompanija izdvojila 16,2 milijarde evra za pokrivanje troškova globalnog skandala sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova.
Anketa
Šta biste vi kupili?
-
Tojotu
73.33% (11)
-
Folksvagen
26.67% (4)