• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Čudo arhitekture 24 godine impresionira svijet: Most koji se pretvara u podvodni tunel i izlazi u drugu državu (FOTO)

Autor Dušan Volaš

Eresundski most je jedan od najfascinantnijih mostova svijeta.

 Eresundski most-podvodni tunel Izvor: Youtibe Printscreen/ Denmark’s ‘Disappearing Road’ Is Really An Awesome Underwater Highway

Dansku prestonicu Kopenhagen i švedski grad Malme povezuje jedinstven put – osam kilometara dug most Eresund koji se na vještačkom, Bibernom ostrvu, nastavlja u podvodni tunel.

Eresundski most je jedan od najfascinantnijih mostova svijeta, jer je u pitanju kombinacija mosta i (podvodnog) tunela, a za potrebe njegove izgradnje, napravljeno je i čitavo vještačko ostrvo.

Ujedno, ovo je i najduži most na svijetu koji prelazi državnu granicu.

Eresundski most ili Eresundska veza namijenjena je za drumski (četiri trake) i željeznički saobraćaj (dva koloseka) i najduži je kombinovani most-tunel takve vrste u Evropi.

Ideja za spajanje dva kopna preko Eresundskog moreuza, postojala još pre Drugog svjetskog rata, uoči kog je i odbačena. Detaljno je proučavana ponovo 1950-ih i 1960-ih godina od strana Vlada Švedske i Danske, ali je 1970-ih ponovo odbačena zbog ekonomske situacije i zabrinutosti za prirodu i posljedice koje bi izgradnja na nju mogla da ima.

Konačno, prema projektu danskog arhitekte Džordž K.S. Rotne ispred kompanije "COWI", gradnja je započeta 1995. godine. Posljednji dio je ugrađen 1999. godine, a most-tunel je zvanično otvoren 1. jula 2000. godine.

Most se proteže od Malmea sve do veštačkog ostrva Peberholm (ostrvo Biber koje je ime dobilo jer se nalazi odmah do prirodnog ostrva Saltholm, što znači So), smještenog na sredini moreuza. Ovo ostrvo je napravljeno od materijala iskopanog sa morskog dna tokom gradnje mosta.

Na tom ostrvu, most prelazi u tunel ukupne dužine četiri kilometra, od kojih se tri i po kilometra nalazi ispod površine mora. Tunel čini čak pet manjih tunela, od kojih su četiri su namijenjena drumskom i željezničkom saobraćaju, dok je peti za evakuaciju.

Ovaj most godišnje pređe preko 20 miliona ljudi, a najviše onih koji žive u Švedskoj, a rade u Danskoj, i obrnuto. Kako izgleda vožnja ovim mostom pogledajte u videu.

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

As

A mi kružni tok pravimo godinu dana, i poslije se divimo i govorimo svjetski izgleda

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop