Agent američke Centralne obavještajne agencije (CIA) može postati i onaj ko pažljivo sluša radio?!
CIA, i pored 100 000 prijavljenih kandidata svake godine, ima problema sa kvalitetom ljudstva koje uglavnom ne zna nijedan strani jezik.
Posao špijuna možda podrazumijeva tajanstvenost, korišćenje lažnih identiteta, život "na ivici" i kodirane poruke, ali postati špijun danas izgleda više nije nešto što se radi tajno.
Ako ste zainteresovani za takvu karijeru, sve što treba da uradite, za početak je da slušate radio! Naime, CIA je ovih dana na radio-stanicama širom SAD pustila svoj oglas u kojem poziva sve zainteresovane za rad ovoj tajnoj službi da se jave.
"Da li ste radoznala osoba sa integritetom? Da li ste spremni za svijet izazova... svijet dvosmislica i avantura?", kažu oni u jednom od oglasa.
Agencija ne želi da otkrije medijima koliko je uložila u ovu kampanju, ali je portparol Džordž Litl izjavio za "Tajm": "Nastavljamo da tragamo za kvalifikovanim kandidatima koji će podržati misije glavne američke obavještajne agencije".
Ovo je prva kampanja pod rukovodstvom novog direktora Leona Paneta, koji je rekao da želi da regrutuje više ljudi sa znanjem stranih jezika, kao i više pripadnika manjina.
Agenciji, u principu, ne nedostaje kandidata. Svake godine aplicira oko 100 000 ljudi i broj stalno raste. Ako se trenutni trend nastavi, ove godine se očekuje oko 40 do 50 odsto više prijava u odnosu na 2008.
Ali, veliki broj aplikacija samo prikriva probleme sa kvalitetom regruta. Paneta je na okruglom stolu sa novinarima prošlog mjeseca priznao da manje od 13 odsto njegovih ljudi vlada stranim jezicima, a 22 odsto je iz manjinskih zajednica.
"Želim da dođemo do nivoa na kojem će svaki analitičar i operativac znati strani jezik", rekao je tom prilikom Paneta i dodao da im je potreban bolji odziv muslimana, Arapa, Afroamerikanaca i Latinoamerikanaca.
CIA takođe želi da redukuje zavisnost od "spoljašnjih ljudi", odnosno ugovoraca, čiji se broj poslije 9. septembra 2001. drastično povećao. Agencija godišnje održi oko 2 000 regrutacija, većinu na koledžima i univerzitetima.
Takođe, oglašava se na televiziji, štampanim medijima, pa čak i na bilbordima po aerodromima. Sada se šire i na radio, a posljednje dvije godine koriste i "Fejsbuk" kao medij za regrutaciju!
(Srna)