Osobe koje snimaju muziku besplatno sa interneta češće plaćaju za izdanja objavljena na svjetskoj mreži nego obični korisnici.
"Ljudi koji "daunlouduju" muziku besplatno deset puta češće kupuju muziku putem interneta od ljudi koji ne snimaju muziku besplatno", izjavio je Audum Molde, jedan od autora istraživanja Norveške BI škole menadžmenta.
Studijom je utvrđeno da muziku besplatno najčešće preuzimaju osobe uzrasta od 15 do 20 godina.
Ista ova grupa takođe kupuje muziku najmanje 75 puta u periodu od šest mjeseci, up oređenju sa samo sedam kupovina koliko obavljaju osobe koje nikada ne "daunlouduju" muziku besplatno.
"Ovo pokazuje da postoji realna želja da se za muziku plati, pod uslovom da je ona lako dostupna. Muzička industrija treba da koristi novi medij, a ne da se bori protiv njega", rekao je Molde.
U istraživanju sprovedenom u novembru 2008. godine učestvovalo je 1.091 osoba.
(MONDO)