Video igra Tetris, koja je do sada prodana u više od 70 miliona primjeraka širom svijeta, slavi 25. godišnjicu postojanja.
Tetris, koji je 2005. prema izboru portala IGN zauzeo treće mjesto u izboru "100 najvećih igara svih vremena", ove sedmice slavi 25. godišnjicu postojanja.
Igru u kojoj igrač slaže geometrijske oblike koji se spuštaju s vrha ekrana s ciljem da popuni što više linija, osmislio je tada 29-godišnji ruski programer Aleksej Pažitnov.
On je shvatio da je izmislio hit igru nakon što sam nije mogao da prestane da je igra.
Četvrt vijeka kasnije igra je prodana u više od 70 miliona primjeraka, a najveći uspjeh Tetris je zabilježio na Nintendovoj igračkoj konzoli Gameboy kad je prodan u 33 miliona primjeraka.
Tetris se pojavio na skoro svim igračkim konzolama, kompjuterskim platformama, ali i na uređajima poput kalkulatora, mobilnih telefona, džepnih kompjutera itd.
Pažitnov je u intervjuu za Gardijan rekao da je na ideju došao kako bi unio malo zabave u svoj suhoparni posao za Sovjetsku akademiju nauke, gdje je radio na kompjuteru Elektronika 60.
"Počeo sam da slažem razne kombinacije matematičkih zagonetki kojima sam cijeli život bio opsjednut. Program je bio vrlo jednostavan, nije bilo bodova ni nivoa. Međutim, počeo sam da se igram i nisam mogao da prestanem. Mislim da je većina igara osmišljena u osamdesetim ili devedesetim danas mrtva jer njihovi autori o njima nisu dovoljno brinuli", rekao je Pažitnov.
Ruski naučnik od igre nije zaradio skoro ništa sve do 1996. kada mu je Rusija priznala autorska prava. Iako se već 25 godina bavi dizajniranjem videoigara, skoro nijedna tuđa igra ga nikad nije privukla, osim igre World of Warcraft koji je počeo nedavno igrati i ne namjerava da odustane, rekao je za Wired.
(MONDO/Fena)