• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Er kruzer" - leteći luksuz

Kada bi se sagradio, bio bi to jedan od najljepših hotela. To je još uvijek samo vizija, vizija o tome kako ćemo ubuduće putovati - sporo i opušteno, dignuti iznad oblaka.

 "Er kruzer" - leteći luksuz Izvor: MONDO

Britanski dizajneri mislili su na hotel - cepelin.

To je istovremeno i letjelica i ogroman, udoban hotel - "Er kruzer“ (Aircruise). Uprkos visini od 265 metara i težine od 378 tona, taj leteći brod prenosio bi putnike oko svijeta.

"Nekada su letjelice lake kao perce - cepelini, bili veoma romantična ideja. Mislim da ta ideja još uvijek postoji u ljudskim umovima. Misao je pošla od toga kako da prilagodimo to prevozno sredstvo 21. vijeku", kaže za "Dojče vele" Nik Talbot, dizajner "Er kruzera“.

Ideja londonskog dizajnera je leteći luksuz. "Kao što poznata londonska panorama - 'Lodon aj' (Lodon Eye), diže putnike iznad tog grada, isto tako bi 'Er kruzer' vodio putnike preko Evrope do Amerike ili Azije.

Naš koncept je da sve usporimo i da ostavimo više vremena za uživanje u samom putovanju. Tako da umjesto putovanja od tačke A do tačke B za što kraće vrijeme, umjesto toga pretvorimo sam put u zadovoljstvo“, kaže Nik Talbot.

"Er kruzer“ bio bi štedljiv i ne bi štetio okolini. Imao bi motor na vodu (hidrogenski motor) i solarnu energiju. Letio bi na visini od 4.000 metara i u svakom trenutku bi mogao da se spusti za koji metar niže, kako bi gosti iz blizine mogli da se dive pejzažima. Za poletanje i sletanje morale bi da se postave specijalne piste.

"Ono što je najzanimljivije kod tog projekta jeste ideja o upotrebi složenih materijala u vazdušnom prostoru. Nova generacija letjelica pravi se od kombinacija vlakana ugljenika, ali u ovom slučaju je razlika u tome što bismo primjenili takav građevinski materijal i metodologiju na vazdušnom objektu veličine prosječne zgrade.“

Talbot je jedan od direktora renomirane dizajnerske kuće "Sejmurpauel“ (Seymourpowell) koja je osnovana 1984. godine. Ta firma razvila je objekte u duhu svog vremena koji su se odlično pokazali - bežična kuvala i prvi motorcikl na sagorijevajuće ćelije.

Oni su dizajnirali unutrašnjost za "Virdžin galaktik“ (Virgin Galactic) - komercijalni svemirski brod koji treba da vodi putnike u vasionu.

Dik Pauel, osnivač kompanije „Sejmurpauel“ kaže: "Ovde se radi o optimističnom futurizmu. Mislimo da je odgovornost kreativnih ljudi da misle unaprijed i van utvrđenih granica, da razmišljaju o tome šta bi bilo bolje, a ne šta bi samo trebalo da bude. Mnogo je bolje pogledati dalje u budućnost, razmotriti šta će to ljudi želeti u budućnosti i onda upregnuti biznis i tehnologiju da im se te želje ostvare“.

Oprema letećeg hotela treba da bude raskošna, skupocjena i elegantna. Više apartmana, jedan dupleks i bar treba da stoje na raspolaganju za oko 100 putnika. Ipak, taj višemilionski projekat još uvijek nema investitora.

Ali, Nik Talbot je optimista: "To je kombinacija prostora, konfora i luksuza koja bi nas vodila u divna nova iskustva. Zamislite: pijete koktel dok gledate kitove kako putuju Pacifikom, ili posmatrate zalazak sunca iznad nacionalnog parka Šerengeti u Keniji, sve to iz malog udobnog letećeg prostora“.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop