• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zabavniji rad od kuće: Microsoft najavio svoje metaverse

Izgleda da Cukerberg nije jedini koji hoće da vam proda ideju da ćemo u budućnosti svi biti u jednom velikom metaverzumu.

 Izvor: SmartLife / Microsoft

Na konferenciji održanoj 2. novembra, CEO kompanije Microsoft, Satja Nadela je najavio da i oni uskoro predstavljaju svoj metaverzum, koji je malo drugačiji od onoga koji je prikazala kompanija Meta (Facebook).

Poslovni metaverzum

Microsoft je svoj metaverzum zamislio kao prostor za virtuelnu kolaboraciju, kako bi rad u virtuelnim kancelarijama djelovao zabavnije, ili bar manje loše (zavisi da li vam je čaša dopola puna ili dopola prazna). Kao i kod konkurentskog rješenja prikazanog prije šest dana, vas će u virtuelnom svijetu predstavljati 3D avatari, što je bolja varijanta nego da vam je kamera stalno uključena.

Microsoft Metaverse protiv Facebook Metaverse
Izvor: YouTube / CNET Highlights

Facebook je bio prvi

Za slučaj da 28. oktobra niste čitali SmartLife, ili bilo koji drugi portal sa vjestima, kompanija Facebook, pod čijom palicom se nalaze društvene mreže Facebook i Instagram, servisi kao što su WhatsAPp i Messenger, je promijenila ime u Meta. Ovo su uradili jer su paralelno sa promenom imena najavili svoj metaverzum, njihovu viziju budućnosti koja spaja fizički i virtuelni svijet.

Cukerberg je metaverzum definisao kao "virtuelni prostor u kojem ljudi mogu da se druže sa prijateljima, rade, igraju se, uče, kupuju, stvaraju i još mnogo toga". U pitanju je digitalna realnost povezana u globalnu mrežu, sa elementima društvenih mreža, proširene realnosti, igara i filmova.

Malo drugačije

Microsoft metaverzum je njihov CEO definisao kao "ideju o deljenim virtuelnim svijetovima kao potpuno novoj platformi koja će omogućiti ljudima da ubace računare u stvarni svijet i da ubace stvarni svijet u računare – donoseći stvarno prisustvo u bilo kom digitalnom prostoru."

Oni su već investirali u implementaciju elemenata proširene i virtuelne realnosti u realni svijet, konkretno u Office, sa softverskom osnovom koju Microsoft zove Mesh, u koju je sada dodata platofrma za video konferencije i kolaboraciju – Teams.

Za obične korisnike to znači da će Teams dobiti svoje 2D i 3D avatare umjesto klasičnih slika korisnika ispred računara tokom video konferencija. Zbog čega je odjednom postalo bitno da vas niko ne vidi na video konferencijama, i da umjesto vas bude prikazan neki crtani lik, nije nam baš najjasnije, ali ako Microsoft kaže da jeste bitno, mi ćemo im povjerovati.

Microsoft Metaverse
Microsoft Metaverse
Izvor: SmartLife / YouTube / Microsoft

Teams, Office, leteći proizvodi, veliki ekrani

Za kolaboraciju, Teams će omogućiti sastanke u virtuelnim sobama i salama za konferencije, sa objektima kao što su tabla za crtanje, veliki ekrani i lebdeći 3D modeli novih proizvoda. Zvuči zabavno, zar ne? Ni vama?

Microsoft dalje kaže da bi virtuelni svijet mogao biti dodatno opterećenje nakon toliko dugog rada od kuće, ali se isto tako napominje da bi ovo bilo idealno prelazno rješenje, dok se ljudi ne “uhodaju”. Pored toga, još jednom se ističe da će digitalni avatari smanjiti umor učesnika virtuelnih sastanaka, jer ćete moći da ugasite kameru.

Dodajte tome i činjenicu da ćete za Microsoft metaverzum vjerovatno morati da budete pretplaćeni na njihove servise kao što su Office 365, Azure Synapse i slične ne uliva nam previše povjerenja.

Na poslu bez ustajanja iz kreveta

Iskreno, čini se da je cijela poenta Microsoft metaverzuma da vam omogući da nastavite da radite sa svojim kolegama bez potrebe da ustajete iz kreveta ili sa wc šolje, zavisi gde više volite da radite. Avatari će vam omogućiti da svi izgledate super lijepo i srećno, bez obzira na to što vam je ovo šesti sastanak po redu, i što ste paralelno sa njima odgledali cijelu sezonu serije Squid Game.

Ne znamo da li su to pokazala istraživanja koja je sproveo Microsoft prije nego što se odlučio na velike investicije u metaverzum, ali djeluje da je posljednja stvar koju ljudi žele - da budu još više online, i da ne izlaze iz doma, na koji su bili prisiljeni tokom pandemije.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS