Cilj uvođenja AI-ja je ubrzavanje najdosadnijih aspekata traženja novog posla, pa je tako, umjesto klasičnog pretraživanja, LinkedIn sada jednostavno moguće upitati npr: "Nađi mi posao u marketingu koji se radi od kuće, sa platom od 100.000 dolara godišnje"
LinkedIn je prošle godine počeo da eksperimentiše sa alatkama koje pokreće vještačka inteligencija, koje mogu da budu od pomoći korisnicima te platforme koji traže posao. Kompanija je sada dodala gomilu novih mogućnosti, ograničenu doduše na premijum pretplatnike, koji su #OpenToWork, odnosno koji traže posao.
Tako, na primer, sada postoji mogućnost pisanja personalizovane biografije ili propratnog pisma uz pomoć vještačke inteligencije, kao i mogućnost AI asistencije kroz razgovor o traženju posla.
Cilj uvođenja AI-ja je da se ubrzaju neki od najdosadnijih aspekata traženja novog posla. Tako, na primjer, sada postoji mogućnost traženja posla jednostavnim upitima kao što su: "Nađi mi posao u marketingu koji se radi od kuće i plaća najmanje 100.000 dolara godišnje." ili "Pronađi mi biznis poziciju u oblasti biotehnologije."
Iako su to relativno jednostavni opisi, svako ko je tražio poslove na LinkedIn-u bez pomoći vještačke inteligencije zna da može biti teško suziti spisak ponuđenih poslova pomoću ključnih riječi.
Izvor: UnsplashNe piše "robotskim" jezikom
Kada pronađete poziciju za koju ste zainteresovani, LinkedIn pomoćnik vam može pružiti povratne informacije o vašim kvalifikacijama i pomoći u prilikom apliciranja, i to tako što ćete moći da aploadujete najnoviju verziju svog CV-ja i LinkedIn-ov AI pomoćnik će vam, na osnovu opisa posla, dati savjete o tome šta bi trebao da ažurirate.
To može da podrazumjeva sugestije o određenim iskustvima koje bi tebalo da istaknete ili čak sugestije za ponovno pisanje čitavih dijelova dokumenta. Isto tako, LinkedIn sada može da generiše i propratna pisma na osnovu iskustva korisnika i vrste posla za koji želi da se prijavi.
AI sistem sasvim pristojno obavlja taj posao, pa je tako prilikom testiranja pisanja propratnog pisma u njega uključio specifične detalje iz biografije sa profila na mreži, i to tako da ton kojim je tekst napisan nije djelovao ni malo "robotski", piše Engadget.
Izvor: PixabayAI kao polazna tačka
Novi AI alat bi mogao da bude koristan za sve one koji se prijavljuju na desetine konkursa za poslove odjednom, posebno zbog toga što mnoge kompanije ionako koriste AI softvere kako bi filtrirali i smanjili broj prijava. Ovi alati pretežno su osmišljeni kao polazna tačka za korisnike koji traže posao, a ne kao gotovo "sve u jednom" rješenje, ističe menadžer za proizvode LinkedIn-a Rohan Radživ:
"Želimo da olakšamo ljudima kojima je teško da ispričaju svoju priču, teško im je da bulje u prazan ekran pokušavajući da sastave nešto kako bi barem započeli pisanje", rekao je on u izjavi za Engadget.
LinkedIn još uvek u relativno ranoj fazi primene vještačke inteligencije, napominje on, ali dodaje da bi na kraju cijelog procesa njene implementacije (naj)veći dio procesa prijavljivanja na konkurse za posao mogao da bude automatizovan.