Već dugo se priča o Unreal 5 Engine mogućnostima, a sad je sve i zvanično.
Gotovo dvije godine nakon što je prvi put najavljen, Unreal 5 Engine next-generation je i zvanično dostupan, objavila je EPIC kompanija.
Unreal 5 Engine je dostupan za preuzimanje, a detaljno je predstavljen na događaju State of Unreal koji je emitovan na internetu tokom 5. aprila.
Programeri i dizajneri naći će veliki broj noviteta u odnosu na ranije verzije koje su im bile dostupne za isprobavanje, uključujući poboljšane alatke, novu radnu površinu i korisničko okruženje - UI.
Ipak, najvažnije promjene desile su se na polju fotorealistične grafike, koja će omogućiti kvalitetniji prenos ljudskih modela tj. tijela i lica ljudi u virtuelni svijet, uz poštovanje ne samo fizike, nego i različitosti u smislu boje kože.
Unaprijeđena je Lumen tehnologija, koja dinamički osvetljava sadržaj na prirodniji i kako je EPIC objasnio životniji način. Ova tehnologija omogućiće lakše pravljenje igara sa mnogo više geometrijskih detalja, za koje kompanija tvrdi da će izgledati masivno tj. zadivljujuće. Fortnite je već prešao na neke Unreal 5 Engine segmente, a CD Projekt Red najavio je novu The Witcher sagu koja će biti napravljena u istom okruženju, iako drugih detalja nemamo.
Za sada EPIC-ov Unreal 5 Engine možete u gotovo punom sjaju da doživite i vidite u The Matrix Awakens multimedijalnom dodatku, koji je pratio ovogodišnji Matriks: Uskrsnuća film.
Unreal Engine nije popularan samo za igre, nego se koristi i za filmove i u televizijskoj produkciji, koji će izgledati prirodnije, manje vizuelno vještački i moćnije. The Mandalorian produkcija izuzetno se oslanja na EPIC-ov Unreal Engine, a nove opcije će pomešati ono što je snimano i ono što je kompjuterski generisano na nov način - kvalitetnije u svakom slučaju i teže za raspoznavanje.
Lara Kroft u Unreal 5 Engine
Zanimljivo je da je uz premijeru Unreal 5 Engine-a najavljena i nova Tomb Raider igra. Predstavnici Crystal Dynamics studija kažu da će Unreal 5 Engine biti korišćen za sljedeće Larine avanture, koje će donijeti do sada neviđen nivo sinematičnih scena, što znači da će igra biti još direktnija i nudiće novi nivo doživljaja onoga što priča nosi. Kako kažu u CD-u Unreal 5 Engine će omogućiti bolju naraciju i leši doživljaj priče.
Ne znamo još uvijek da li će se priča novih igara nastaviti tamo gdje je Shadow of the Tomb Raider igra stala, ali znamo da će Crystal Dynamics i Square Enix opet praviti blokbaster seriju igara.
Posljednja igra u osveženoj Tomb Raider trilogiji koštala je čak 135 miliona dolara u produkciji i marketingu i prodata je u preko 10 miliona primeraka do sada, pa su očekivanja od novih igara zaista velika. Shadow of the Tomb Raider i danas se koristi, četiri godine nakon izlaska, za benchmark merenja novih gejming računara i komponenti.
Kad će nova Tomb Raider igra - niko sad ne zna…
Crystal Dynamics is incredibly excited about the future of Unreal and how it will help us take our storytelling to the next level. That's why we're proud to announce that our next#tombraidergame is being built on Unreal Engine 5!pic.twitter.com/UFMiWzJAZc
— Tomb Raider (@tombraider)April 5, 2022