Da li ste vi dobili obaveštenje od YouTube platforme?
YouTube platforma je ažurirala svoje uslove korišćenja koji će stupiti na snagu već od početka sljedećeg mjeseca (1. jun).
Nova verzija uslova korišćenja se dotakla politike monetizacije te platforme, ali i ograničenja za prepoznavanje lica.
YouTube je poslao mejlove svojim korisnicima kako bi ih obavijestio o novim uslovima korišćenja, ali i kako bi objasnili šta ove promjene donose. Očigledno da ne žele da se i njima dogodi WhatsApp i njihov slučaj spornih uslova korišćenja. Ovakvi uslovi korišćenja su u Americi ažurirani još u novembru 2020. godine, a sada je na red došao i ostatak svijeta.
Oni napominju da nove promjene "neće značajno promeniti kako pristupate ili koristite YouTube usluge". Pa šta možete da očekujete od novih uslova korišćenja?
Pravo na monetizaciju
YouTube će imati pravo da monetizuje vaš sadržaj na ovom servisu, oni napominju da "takva monetizacija može da uključuje prikazivanje oglasa na ili unutar sadržaja ili da naplaćuje korisnicima naknadu za pristup". Ističu da ovi uslovi vam ne daju pravo na bilo kakve isplate, već da će se bilo kakva uplata od strane YouTube-a tretirati kao autorski honorar. Ukoliko to zakon zahtijeva, Google će zadržati porez od takvih isplata. "Partneri van Sjedinjenih Američkih Država treba što prije da pošalju kompletne poreske informacije u AdSense kako bi utvrdili da li se zadržavanje poreza odnosi na njihove uplate" - istakli su oni.
Sve ovo ukazuje na to da korisnici mogu da očekuju da će vidjeti još više reklama. Autori sadržaja i dalje mogu da se prijave za YouTube Partner Program koji pruža veći pristup YouTube resursima i funkcijama, ali i koji omogućava podjelu prihoda od oglasa. Potrebno je da ispunite sljedeće uslove kako bi se priključili ovom programu.
- Da poštujete sve YouTube smjernice za monetizaciju.
- Da živite u zemlji ili regionu u kom je YouTube partnerski program dostupan. (Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina i Hrvatska spadaju u tu grupu)
- Da imate preko 4000 važećih javnih sati gledanja u posljednjih 12 meseci.
- Da imate preko 1000 pratilaca.
- Da imate povezan AdSense nalog.
Ograničenja za prepoznavanje lica
U uslovima korišćenja YouTube platforme stoji da korisnici ne smiju da prikupljaju bilo kakve informacije koje bi mogle da pomognu da se identifikuje neka osoba bez njihovog pristanka. Iako je oduvijek ovo bio slučaj, nova promjena će dodatno to učiniti izričito jasnim.
U najučestalijim pitanjima i odgovorima (FAQ) stoji odgovor na pitanje da li su ove promene povezane sa Direktivom o autorskim pravima Evropske unije ili GDPR-om. YouTube je napomenuo da slijede američke zakone i da se istih pridržavaju. YouTube dodaje da nisu mijenjali praksu privatnosti, odnosno da će ostati nepromijenjen njihov odnos prema ličnim podacima korisnika.
Ove nove promjene će važiti i za YouTube Kids, a iste stupaju na snagu već 1. juna.