Kompanija je nakon rasta pretplatnika u prošlom kvartalu dosegla ukupan broj od 221 milion korisnika i time prestigla Netflix, a sada su objavili da će podići cijenu pretplate.
Disney je saopštio da trenutno ima ukupno 221,1 milion pretplatnika, što ga statistički stavlja ispred platforme Netflix, koja se nalazi u sasvim suprotnoj situaciji, nastavljajući da gubi korisnike.
Kompanija, koja je takođe vlasnik striming platforme Hulu i sportskog servisa ESPN+, kaže da potražnja za Disney+ platformom ne jenjava. Posljedice pandemije su dale vjetar u leđa striming uslugama, a bolja zdravstvena situacija nije prouzrokovala popuštanje interesa novih pretplatnika. Disney je u posljednjem kvartalu dobila 14,4 miliona novih korisnika, od kojih većina dolazi iz SAD. Kompanija, ipak, uzorava da gubitak prava na kriket u Indiji može da dovede do smanjenja prognoziranog broja pretplatnika.
Disney je objavio i da će ove godine pokrenuti uslugu podržanu reklamama u SAD, koja će koštati 7,99 dolara mjesečno, a trenutni plan, bez reklama, će poskupiti. Što se ostatka svijeta tiče, kompanija je najavila da će novi pretplatnički plan postati dostupan od sljedeće godine.
Iz kompanije kažu da ne očekuju da će porast cijena dugoročno obeshrabriti korisnike, a da su oglašivači veoma zainteresovani za reklamiranje na platformi.
Porast Disney pretplatnika je, doduše, došao sa visokom cijenom - usluga gubi 1,1 milijardu dolara po kvartalu. Direktori kažu da će gubici doseći vrh ove godine, dok će ih djelimično izravnati povratak velikog broja gostiju u Disneyland.
Paolo Peskatore, analitičar iz kompanije PP Foresight, nazvao je ovaj događaj "trenutkom preokreta u ratovima striming servisa", naglasivši da je Disney imao više prostora za rast od kompanije Netflix.
Netflix je tokom prošlog kvartala izgubio skoro milion pretplatnika, smanjivši ukupan broj na 220,67 miliona. Rezultati "podržavaju uvjerenje da se Disney nalazi u različitoj fazi rasta od Netflix-a", kaže Peskatore. "Još uvijek postoje milioni korisnika koje treba steći dok nastavlja da se širi na nova tržišta i pokreće nove blokbaster naslove".