Prve četiri pozicije na listi 10 najprodavanijih zauzima Apple, dok se na ostalima uglavnom nalaze Samsungovi modeli
U prva tri mjeseca 2024. godine na tržištu pametnih telefona zabilježena je potpuna dominacija dvije kompanije. Naravno, pogodili ste – Samsung i Apple, dva proizvođača koji godinama unazad predvode ovo tržište.
Kao i prethodne godine, prve četiri pozicije na listi 10 najprodavanijih pametnih telefona zauzima Apple, pokazuje istraživanje analitičke agencije Counterpoint Research.
Najprodavaniji telefon na svetu u prva tri mjeseca ove godine bio je iPhone 15 Pro Max, koji je zauzeo 4,4 odsto tržišta. Iza njega se našao "običan" iPhone 15, koji je u prvom kvartalu zauzeo 4,3 odsto globalnog tržišta pametnih telefona.
Treća mjesto zauzima iPhone 15 Pro, sa 3,7 odsto, dok je četvrti, sa značajno manjim udjelom na tržištu, od 1,9 odsto još jedan iPhone, i to iz 2022. godine, model 14.
Od petog mjesta nadalje nastupa Samsung "reprezentacija". Sa istim udelom kao i njegov prethodnik, na toj poziciji se našao najjači Samsungov adut – Galaxy S24 Ultra. Iza njega slijede dva jeftinija modela – A15G i A54, koji na globalom tržištu imaju udio od 1,5 i 1,4 odsto.
Osmu poziciju je zauzeo iPhone 15 Plus, sa 1,3 posto, dok listu Top 10 najprodavanijih pametnih telefona na svijetu zaključuju još dva Samsungova modela – Galaxy S24 i Galaxy A34, svaki sa po jedan odsto tržišta.
Sve skuplji, a sve traženiji
Ovo istraživanje je zanimljivo i zbog još nekoliko činjenica. Tako su, po prvi put do sada, svih 10 najprodavanijih telefona na svetu 5G uređaji.
Od 10 navedenih modela čak sedam je skuplje od 600 dolara. Anketirani korisnici navode da se za kupovinu skupljih premijum uređaja opredjeljuju zbog toga što telefone više ne nabavljaju svake dvije, već ih menjaju na tri ili čet godine ubog čega im premijum uređaji svojim naprednim opcijama garantuju duži vijek upotrebe.
Ovo je, takođe, prvi put da se sva četiri iPhone uređaja posljednje generacije našla na listi, kao i da su Pro modeli zaslužni za čak polovinu Apple-ove prodaje.
Sve zajedno, ovi rezultati pokazuju i da je taktika američkog tehnološkog giganta, da svake godine povećava razlike između "običnih" i Pro modela iPhonea i te kako urodila plodom.
BONUS VIDEO: