• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Play Media Day 02: Komunikacija JESTE beskonačna

Autori mondo.ba Autori Vesna Kerkez

Drugi po redu Play Media Day održan je 18. i 19. maja na banjalučkoj tvrđavi Kastel. Obilježili su ga zanimljivi paneli, interesantna predavanja, vrhunska organizacija, a sve to u predivnom ambijentu.

 Banjaluka: Održan Play Media Day 02 Izvor: Vesna Kerkez, mondo.ba

Moramo na samom početku da naglasimo da je odabir lokacije ovog medijskog festivala - nedavno renovirana Kamena kuća na Kastelu - pun pogodak! Festival je otvoren na najbolji mogući način - žurkom! U četvrtak uveče uz DJ dvojac Shovoos gosti i učesnici imali su priliku da upoznaju lokaciju, da se upoznaju međusobno i pripreme za ono što slijedi.

Petak je osvanuo sunčan i vedar, pa smo se odmah ujutro podesili na "festivalski mod". Prvo predavanje održao je Tomislav Brčić iz Hrvatske, koji je dio "JoomBoos" projekta. Razgovaralo se o tome ko su influenseri i zašto budućnost oglašavanja zavisi upravo od njih. Tomislav je pokušao da nam da odgovore na pitanja može li njihov sadržaj imati snažniji uticaj na tinejdžere, čak i od mame i tate, kao i da li je oglašavanje brendova preko influensera samo praćenje trendova ili upotreba zdravog razuma?

Izvor: Vesna Kerkez, mondo.ba

Istovremeno, Sanela Dropulić je govorila na temu kako snagu vlastitih misli i djela pretočiti u uspješnu samopromociju, prepoznatljivost i produktivnost, koji vode ka liderstvu, uspjehu i najboljim rezultatima poslovanja. Sanela Dropulić je direktorica Virtuelnog ženskog preduzetničkog centra u Zagrebu.

Interesantno je bilo i na predavanju na temu "Može Metar PR-a?". Matija Martek je PR i marketing manadžer u Mediatoolkit kompaniji, koja stoji iza istoimenog alata za pronalazak korisnih informacija na internetu.

Teško je bilo odabrati samo jedno od dva ili tri predavanja koja su se istovremeno dešavala na nekoj od tri festivalske bine. U osam festivalskih sati stalo je mnogo novih trendova, informacija i platformi, a podjednako nas je zainteresovalo i predavanje Daglasa Arelansa, suosnivača Sourcefabric kompanije, češkog neprofitnog instituta koji je zadužen za razvoj Open Source alata za redakcije. Daglas nam je pokazao alate i načine pomoću kojih može da se pokrene digitalna radio stanica i upoznao nas s konceptom "pop up radija", odn. privremene radio stanice.

Izvor: Vesna Kerkez, mondo.ba

Kada bismo morali da odaberemo ono koje nam se najviše dopalo, odabrali bismo Nikolu Vrdoljaka iz Agencije Eror 404 i predavanje na temu "Zašto smo spojili PR i digital". Vrdoljak je veoma koncizno objasnio tezu da će marketing i mediji postati jedno i da će tradicionalno shvatanje medija i marketinga nestati.

Najveće interesovanje vladalo je za završnu panel diskusiju na temu "Opstanak tradicionalnih medija u digitalnoj budućnosti" na kome su učestvovali Goran Milić (Al Džazira Balkans), Mirjana Hrga (RTL), Milan Ćulibrk (NIN), Vildana Selimbegović (Oslobođenje), Maja Raković (NAXI), Nataša Tešanović (ATV) i Adnan Osmanagić (RSG). Moderator panela bio je naš urednik Žarko Marković.

Iako su panelisti pokazali optimizam kada je riječ o opstanku tradicionalnih medija u digitalnom dobu, imali smo priliku da saznamo da "digitalizacija" nije najveći problem medija u regionu. Pored cenzure, političkih pritisaka, nejasnog i nesređenog sistema finansiranja medija, novo, digitalno doba i ne zvuči kao velika prijetnja. Ipak, čini se da su urednici nekih od najuglednijih medija u bivšoj Jugoslaviji svjesni da mediji moraju da prate trendove, a neki od njih su pronašli i odgovarajuće načine. Složili su se u jednom - kvalitetne i važne priče će uvijek da budu najvrijednija valuta.

Izvor: Vesna Kerkez, mondo.ba

Osam sati predavanja sasvim je dovoljno vremena da se kaže sve što je važno. Ipak, čini se da je tokom Play Media Day festivala mnogo toga ostalo da se primijeni, istraži, a panelisti i predavači su nam ukazali na neka sasvim nova pitanja na koja ćemo tražiti odgovore do narednog susreta.

Učesnici avanture zvane Adrenalin Play Media Day, proveli su subotu razmjenjujući ideje i družeći se u prirodi. Bili su veoma hrabri, a neki su se oslobodili i straha od visine. Prva lokacija je podrazumijevala penjanje na slapove Švrakave koji su zaista impresivni i idealno mjesto za fotografisanje. Nasmijana ekipa na čelu sa profesionalnim vodičima Planinarskog društva Kozara, zatim je savladala uspon kroz šumu i uživala u čarima najljepšeg vidikovca na 360 metara nadmorske visine, pogled na Kanjon Vrbasa, koji zaista oduzima dah. Finalna destinacija bilo je impresivno etno selo Ljubačke doline sa preko 5 000 eksponata, gdje su učesnici, organizatori i vodiči PD Kozara, adrenalinsku avanturu zaokružili druženjem uz ručak sa domaćim tradicionalnim jelima.

U skladu sa festivalskim motom zaključujemo - komunikacija zaista jeste beskrajna.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS