• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvene mreže u 2018: Navijači, Tramp, kritike…

Autor mondo.rs

Pogledajte šta je obeležilo 2018. na društvenim mrežama

 Društvene mreže u 2018: Navijači, Tramp, kritike… Izvor: MONDO / Marko Čavić

Neki od najvažnijih svetskih događaja u 2018. godini zabeleženi su i na društvenim mrežama, a podaci sa Google, Instagram i Twitter mreža otkrivaju, koji su to bili najinteresantniji momenti, teme i ličnosti.

Kako navodi sajt "Holivud riporter", najveću pažnju javnosti na ovim društvenim mrežama izazvali su Zimska olimpijada, tvitovi američkog predsednika Donalda Trampa, odlazak nekih slavnih ličnosti. Takođe, dok je korejska pop grupa BTS dominirala na više Internet platformi, građanski pokreti kao što je #MeToo (i ja takođe) upravo su se probili preko društvenih mreža.

Na dan ceremonije zatvaranja Zimske olimpijade u Južnoj Koreji, a to je bio 25. februar, na Twitter-u je objavljeno najviše tvitova u 2018. godini, što pokazuje da sport uvek ima moć da ostavi snažan utisak. Kad je reč o političkim izjavama ove godine dominirao je Donald Tramp, što i ne čudi ako se zna da je on prilično aktivan tviteraš.

Kulturološki fenomeni poput korejske pop grupe BTS koja ima 17.4 miliona sledbenika, "Crnog pantera", Diznijevog naučno-fantastičnog filma i košarkaške zvezde LA Lejkersa Lebrona Džejms bili su među imenima koja su najviše tvitovana. Najtvitovaniji filmov ove godine je "Crni panter", a slede "Osvetnici: Rat beskraja", "Neviđeni 2", "Ratovi zvezda: Poslednji džedaji".

Kad je reč o Internet pretraživaču, građani su na Google pretrazi 2018. najviše postavljali sledeća pitanja: Šta je Bitcoin? Kako se glasa? i Ko je osvojio Mega milione? Najtraženiji pojmovi na Google-u tokom godine bili su oni koji su se odnosili na svetske događaje - Mundijal i uragan Florens, kao i smrti poznatih ličnosti - slavnog kuvara Entonija Burdejna, američkog strip scenariste i producenta Stena Lija, kao i repera Meka Milera. U prvih 10 "najguglovanijih" pojmova probio se i Diznijev blokbaster "Crni panter".

Među ličnostima koje su na Google platformi najviše intrigirale ljude su Megan Markl, nekadašnja američka glumica koja je udajom za britanskog princa Harija postala vojvotkinja i zvezde YouTube mreže Logan Pol i Kloi Kardašijan.

Najtraženiji televizijskijski šou bio je ujedno i onaj o kojem se najviše polemisalo -"Rozen" koja se posle 20 godina ponovo vratila na male ekrane, ali je ubrzo otkazana posle rasističkog tvita voditeljke Rozen Ber. Tokom godine u kojoj je emotikon u obliku srca korišćen 14 milijardi puta u komentarima na Instagramu, a nebrojeno puta i "smajli" činilo se da su aplikacije Facebook ekosistema svedočile samo o dobrim trenucima.

Međutim, društvene mreže postale su i mesta na kojima su dominirali aktivistički pokreti, navodi "Holivud reporter".

Tako je recimo, haštag pokreta #Me Too osnovan sa željom da se ustane protiv seksualnog nasilja u šou biznisu, korišćen je 1.5 miliona puta u 2018. godini. Za njim sledi sličan pokret #TimesUp (Vreme je), koji je pokrenulo 300 holivudskih glumica, scenaristkinja, rediteljki, producentkinja i drugih uticajnih žena, koje se takođe bore protiv seksualnog uznemiravanja.

Društvene mreže obeležili su i brojni skandali, curenje korisničkih podataka i hakerski napadi, o čemu smo pisali u našoj prošloj vesti.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS