Osmi Weekend Media Festival održan je prethodnog vikenda u Rovinju, a uprkos problemima na hrvatskim granicama, predstavnici najeminentnijih firmi iz oblasti medija i komunikacija iz cijelog regiona pronašli su način da dođu.
Oko četiri hiljade posjetilaca imali su priliku da biraju između više od 60 predavanja, panela i prezentacija vrlo širokog spektra tema, od marketinga i PR-a, preko medija i telekomunikacija, do zdravstva i muzike.
„Uvod u ovaj osmi Weekend bio je turbulentan za cijelu regiju, ali na kraju smo veoma zadovoljni kako se naš festival odvijao. Gotovo svi koji su to željeli na kraju su i stigli u Rovinj, reakcije na pripremljeni program su odlične, dvorane su bile pune, vođene su zanimljive i dinamične rasprave, a na kraju smo se svi sjajno zabavljali do ranih jutarnjih sati. Weekend je već postao tradicija, mjesto kome se ljudi iz cijele vraćaju, siguran sam da će tako biti i sljedeće godine“, rekao je direktor festivala Tomo Ricov.
Broj dvorana u kojima se održavao program povećan je na šest, uvođenjem Radnog prostora u kojem je održano dodatnih desetak prezentacija.
„Svake godine proširujemo opseg tema pa je interes za učestvovanje u programu Weekenda sve veći. Ostajemo privrženi stalnim inovacijama, pa tako i sljedeće godine možete očekivati nešto novo, ne samo u sadržaju, nego i u načinima prezentacije“, najavio je direktor programa Nikola Vrdoljak.
Ekipa našeg portala imala je velike nedoumice oko izbora predavanja, jer su nam bukvalno sve teme, prezenteri i učesnici bili izuzetno interesantni.
Skot Tvejts, predstavnik Twitera iz Irske objasnio nam je koliko je ova mreža moćno oružje kada govorimo o live streamingu.
Razlika između Fejsbuka i Tvitera je ta što ga ne vidimo kao ostrvo, već kao most globalnog povezivanja korisnika @SThwaites@weekendmedia
— Mondo (@MondoBH) September 25, 2015
Veoma nadahnuto predavanje Kolina Džeksona o akciji “Wings for Life World Run” nas je toliko oduševilo, da smo odlučili da o njemu napravimo posebnu priču, koju na mondo.ba očekujte sutra!
#RedBull uspio je sa 979 milona doći na 1,2 milijarde medijskih kontakata u projektu za osobe sa invaliditetom @WingsforLifeUK#weekend2015
— Mondo (@MondoBH) September 25, 2015
Dalija Hasanbegović (Al Džazira Balkans), Tomislav Klauški (kolumnista 24 sata), Dragana Radusinović (Jutarnji list) i Suzana Trninić (B92) pokušali su da nam odgovore na pitanje „Trebaju li novinari medije?“ na istoimenom panelu. Zaključak je da su mediji novinarima i dalje veoma potrebni, uprkos novim platformama putem kojih je moguće lako i brzo poslati informaciju.
Novinari moraju naći balans između tvitanja ispred medijske kuće koju predstavljaju i ličnog stava #weekend2015@weekendmedia
— Mondo (@MondoBH) September 25, 2015
Sve o nastupu slovenačkog Laibacha u Pjong Jangu saznali smo iz prve ruke, od Janija Novaka i Mine Špiler, članova benda, koji su bili gosti panela „Od Laibacha do Pjong Janga: Kako je jugoslovenska provokacija postala globalni fenomen“.
Dolar je najpoželjnija valuta u Sjevernoj Koreji #laibach#weekend2015
— Mondo (@MondoBH) September 25, 2015
Na kraju prvog dana, odgledali smo 25 najboljih reklamnih projekata iz regiona, u okviru akcije Bal Cannes. Više o njima možete saznati na OVOM LINKU.
Intenzivan dan završili smo plešući prvo na Great Gatsby žurci, a kasnije i na koncertu Kandžije i Golih žena.
Drugi festivalski dan ponudio nam je pogled u budućnost moderne fotografije, odgovor na pitanje kako bi svijet izgledao bez dizajna, pet megatrendova u medijima, ali i tajne PR-a iz Silikonske doline.
Najveće interesovanje vladalo je za predavanje na temu „Kako ćemo pratiti izbore“, a na naslovno pitanje odgovore su ponudili ugledni hrvatski novinari.
Panel "Kako ćemo pratiti izbore" upravo počeo @weekendmedia#weekend2015pic.twitter.com/1G4nzBeh1q
— Mondo (@MondoBH) September 26, 2015
Saznali smo i kako izgleda život „jutjubera“ iz priče dvojice Čeha kojima je YouTube promijenio život, sve o „pametnim“ gradovima, kao i o novom modelu komunikacije u turizmu – zastupnicima destinacije.
"Volim te", "Hvala" i "Laku noć" su najčešće korišteni stikeri na vajberu #weekend2015#viber
— Mondo (@MondoBH) September 26, 2015
Festival je zatvoren koncertom ska benda „Kawasaki 3p“, a Weekend je i ove godine pratilo oko 500 akreditiovanih novinara, a 400 studenata iz cijele regije dobilo je besplatne akreditacije.
Organizatori kažu da su pripreme za deveti Weekend Media Festival već počele, a mi se već veselimo narednom druženju sa kolegama iz cijelog regiona!