Drugi dan naše posjete Beču i konferenciji WE ARE DEVELOPERS započeli smo predavanjem Brende Romero, jedne zaista impresivne Kanađanke, liderke u svjetskoj gejming industriji i supruga Džona Romera.
Brenda je glavna figura iz područja dizajna igara i poznata je po svom radu na seriji role-playing serijala Wizardy, kao i po Def Jam: Icon, Playboy: The Mansion i Dungeons & Dragons: Heroes.
Brenda je i šef odsjeka na Univerzitetu u Limeriku i direktor i suosnivač Romero Games Ltd, studija za igre i zabavu.
Dinamična, energična i izuzetno koncizna, Brenda nam je na svom primjeru pokazala kako žena smije, treba i mora da izađe iz uobičajenog kalupa, ali i sjenke muža.
„Najmanje što sebi želim je da budem okružena ljudima koji pristaju na sve, takozvanim 'Yes people'. Ako ne možete da podnesete svakodnevicu, ako ste neraspoloženi najveći dio vremena, ako vas nerviraju mreže i cijela industrija, ako vam je dosta stereotipnih s*anja, jednostavno pronađite razloga da kažete NE i sve od*ebete. To je jedini način da ostanete normalni. Imate pravo na to. Imate pravo da se zauzmete za sebe“, naglasila je.
Dodala je i da se igra od kada zna za sebe.
„Igrice i igranje su moja istinska i najveća strast i igram ih bukvalno od kada znam za sebe“, kazala je pokazavši publici sliku trinaestogodišnje sebe, naglasivši kako je stalno ima blizu, jer je tada otkrila da će igranje i igrice biti njen životni poziv.
„Igrajte se tokom cijelog života i svaki dan, svaki minut njegujte strast koja vas čini živim i unikatnim“, poručila je.
Nekoliko minuta nakon njenog predavanja, preselili smo se u veliku salu Austria Centra Vienna, gdje je svoja iskustva publici prenosio Džon Romero.
Džon je takođe pionir gejmerske industrije, koga najbolje znamo po kultnoj igrici Doom.
Vraćajući se na početke karijere, pokazao je publici kako je nastala ova igra, šaljivo se osvrnuvši kako je tada, sa kolegama, mislio da će to biti najveća gejmerska revolucija ikada!
“Tako misliš kada imaš 25 godina. Kupili smo igračke oružje u prodavnici i krenuli sa radom. Ipak smo mi samo gejmeri”.
Romero je rekao da se mnogo toga promijenilo nakon Dooma - 3D je došao na velika vrata, a igrice su postale biznis model. On se zahvalio svima koji su mu pomogli da nastane ova igrica.
Na pitanje šta misli o Doom filmu, rekao je izričito: NE, a najčudniji uređaj na kojem je igrao za njega je - stari kompjuter.
“Volio bih da imam super strastvene ljude koje mogu dovući u svoj tim”, zaključio je priču poznati gejmer.
Dakle, ako volite da se igrate, da igrate, ako ste strastveni – javite se Džonu. Jer igra je način života, ako tako odlučite.