Grad Banja Luka uputio je danas Evropskoj komisiji aplikaciju kandidature za Evropsku prestonicu kulture 2024. godine, čime je i zvanično ušao u trku za najprestižnije evropsko priznanje iz oblasti kulture.
Kako je najavljeno na današnjoj pres konferenciji banjalučka aplikacija trebalo bi da stigne u Brisel u ponedjeljak, nekoliko dana prije formalnog isteka roka za dostavljanje prijava zainteresovanih gradova. Trenutno, Banja Luka je jedini grad iz BiH koji je podnio kandidaturu, s tim da postoje najave da bi to mogao učiniti i Mostar, kao i albanska Tirana i norveški Bodo.
Govoreći o banjalučkoj kandidaturi, Radojičić je ukazao da je slogan banjalučke kandidature „Suprotnosti se privlače“ i naglasio da je ovaj korak uslijedio godinu i po nakon ulaska u ovaj veoma zahtjevan posao.
„Nakon više od godinu i po dana posla, došli smo do ovog koraka. Početkom prošle godine smo u Skupštini grada jednoglasno usvojili odluku da Banja Luka bude kandidat za Evropsku prestonicu kulture 2024. godine. Na osnovu te odluke, Tim za za pripremu aplikacije je izradio i Strategiju razvoja kulture grada za narednih deset godina. Isti tim je predano radio i na prijavi koja predstavlja naše viđenje Banje Luke 2024. godine i sadržaja kulture u našem gradu i koju ćemo danas poslati u Brisel“ rekao je Radojičić.
Radojičić je naglasio je da je optimista, kad je riječ o prvom krugu kvalifikacija, i da Banja Luka, svojom kulturnom scenom i potencijalom, zaslužuje da ponese ovu laskavu titulu.
„Do kraja godine, u Briselu se odlučuje o prihvatljivosti i to je prva stepenica u kojoj se gradovi kandidati ocjenjuju da li ispunjavaju formalne pretpostavke. Ukoliko prođemo prvi krug, onda ulazimo u narednu godinu sa potrebom da prihvaćenu preliminarnu prijavu dalje dorađujemo tokom cijele 2019. godine, a potom bi ušli u finalno odlučivanje o gradu koji će ponijeti titulu Evropske prestonice kulture 2024. godine“, istakao je Radojičić i dodao da je koncept da se Banjaluka pozicionira kao regionalni centar.
Izvor: MONDO/ Dragana Božić„Imamo ozbiljan potencijal da se u ovaj grad puno više dolazi i da se u njemu dešava puno više događaja. Da grad živi i da se razvija. Neki gradovi koji su do sada ponijeli ovu titulu imali su mnogo koristi, ne samo u smislu turista, već i reputacije samog grada“, poručio je Radojičić.
Šef Tima koji je radio na ovoj aplikaciji, Marko Bilbija, je kazao da su se u pripremi aplikacije potrudili da što šire zahvate kulturnu scenu na području grada, da razgovaraju sa svima, ne samo sa onima koji kreiraju kulturni sadržaj već i sa publikom i predstavnicima instuitucija.
„Ovo je projekat koji je iznjedrio sam grad i ovim putem se zahvaljujem svima koji su učestvovali u pripremi aplikacije. Bez obzira na to što se radi o prvoj stepenici, već smo ostvarili određene rezultate kao što je Strategija razvoja kulture za narednu deceniju, tako da imamo naznake o rezultatima koje smo ostvarili u zadnjih godinu dana. Konkurencija je snažna, ali mislim da smo uradili dobru aplikaciju koja je intenzivno rađena godinu i po dana. Bez obzira na konkurenciju mislim da ćemo biti dobar oponent svim kandidatima. Naš slogan „Suprotnosti se privlače“ opisuje da je ovo prostor velikog broja suprotnosti i različitosti koje ne komuniciraju u dovoljnoj mjeri, a kada se spoje i privuku, stavaraju nove vrijednosti i novu energiju“, zaključio je Bilbija.