Poznat i kao "posljednja prava Mečka", Mercedes-Benz W124 je sredinom devedesetih na Dalekom istoku dobio veoma bizarno dizajniranu verziju, koja je i pored izuzetne ružnoće prodavana po astronomskloj cijeni
Krajem osamdesetih i početkom devedestih godina prošlog vijeka, Mercedes-Benz sa fabričkom oznakom W124 bio je izuzetno popularan automobil, širom sveta prepoznat kao jedan od najkvalitetnijih ikada napravljenih.
Bio je popularan i u bivšoj Jugoslaviji, a naročito među gastarbajterima koji su najviše voljeli dizelaše, a od dubine džepa je zavislio da li bi birali najmanji 200 D, najskuplji 300 D Turbo ili neki iz ponude između njih.
Nastala 1984. godine, W124 serija je 1993, u trenutku kada je već uveliko imala kultni status, koji i dan danas malo ko može da ospori, zvanično preimenovana u – E klasu.
"Posljednja prava Mečka"
Mnogi, ne bez razloga, 124-ku smatraju "posljednjom pravom Mečkom". Status legende automobil je zaslužio kvalitetom izrade i stilom prave limuzine napravljne "kao tenk", dobre na gasu (bez obzira na motor), udobne u vožnji i kvalitetne u manje-više svakom segmentu.
Mercedes-Benz W124 je proizvođen od 1984. do 1997. godine. Za to vrijeme, sa proizvodnih traka nekoliko fabrika u Nemačkoj i svetu sišlo je više od 2,5 miliona primeraka, u pet različith verzija karoserije. Najpoznatiji kao sedan sa četvoro vrata i karavan, W124 je imao i kupe i kabriolet verziju, a najređa je bila limuzina sa šest vrata.
A kako se brojni primjerci 124-četvorke i danas, skoro četvrt veka od prestanka proizvodnje, voze ulicama i putevima širom sveta, čini se da je malo šta moglo da "pomrači slavu" jednog tako uspješnog automobila...
Japanske "rugobe"
Takođe poznata po automobilima visokog kvaliteta – koji se "nikada ne kvare" i dugo traju, japanska automobilska industrija je imala i svojih loših momenata. Srećom, to se uglavnom odnosi(lo) na van Japana manje poznate proizvođače i njihove modele, koji svetsku pažnju privuku tek kada njihove "neobične" kreacije dospeju na liste najružnijih automobila ikada.
Upravo takav automobil je Mitsuoka Orochi koji već skoro dvije decenije važi za oličenje katastrofalnog dizajna i bizarnog izgleda.
A na pitanje kakve to veze ima sa Mercedesom, odgovor glasi – Denag. Slično kao i Mitsuoka, ovaj nepoznati proizvođač svoje modele bazira na modifikacijama modela velikih kompanija, koje se uglavnom svode redizajn karoserije, dok osnova automobila ostaje originalna.
Niko se, međutim, kao Denag, nije drznuo da zarad svojih pretenciozno dizajniranih kvazi-retro automobila dirne u nešto ljubiteljima automobila tako sveto kao što je to Mercedes-Benz W124.
Denag Lorelei
Na osnovi Mercedesa 300 E, Denag je sredinom devedestih napravio svoj najpoznatiji maloserijski model – Lorelei. Automobil je tehnički ostao netaknut, pa je ispod haube ostao redni benzinac sa šest cilindara, 3 litra zapremine i 180 konjskih snaga, sposoban da razvije maksimalnih 230 km/h.
Sa prednje strane automobil se isticao izbačenim krilima, talasastim poklopcem haube čija se donja ivica spuštala skroz do branika, okruglim farovima i retro maskom u obliku slova "V".
Sa zadnje strane Lorelei izgleda kao da ga je crtalo neko djete u vrtiću, a ne profesionalni dizajner ili konstruktor. Ispupčena bočna linija kreće od sredine zadnjih vrata, preko ivice prtljažnika i naglo se završava "repovima" na kojima su smještena okrugla zadnja svjetla. A između "repova" može se prepoznati originalna linija Mercedesovog poklopca prtljažnika.
Skuplji od Rolls-Royce-a i Ferrari-ja
I pored toga što u životu često važi ona da se o ukusima ne raspravlja, na prvi pogled na ovu jedinstvenu kreaciju, postaje jasno zašto je Denag Lorelei često viđen kao prava rugoba na četiri točka.
Ukus prosečnog Japanaca je, i pored široke dostupnosti informacija u 21. vijeku, i danas dobrom dijelu sveta nedovoljno poznat. Zato i ne treba da nas čudi to što je neko 1995. godine bio spreman da za "ovo" plati čak 350.000 dolara. A taj iznos ove 2024. vrijedi gotovo nevjerovatnih 720.000 zelenih novčanica, za šta se može pazariti jedan prosječan Rolls-Royce a da pritom ostane dovoljno kusura i za neki skromniji Ferrari ili više nego solidan Porsche.
Ako je za utjehu ljubiteljima "trokrake zvezde", prema glasinama iz Zemlje izlazećeg sunca, Denag je uspio da proda samo dva, a možda i koji preko toga, primjerka Lorelei-ja, pa izgleda na nije previše uspio da osramoti, niti da pomuti slavu legednardnog Mercedesa W124.