Iako još uvek nezvaničan, ovaj potez predstavlja posljednji napor kineske kompanije da proširi ponudu TikTok-a u trenutku kada je rast broja korisnika te društvene mreže sve sporiji
![Tiktok produžava dužinu videa Tiktok produžava dužinu videa](https://static.mondo.ba/Picture/691894/jpeg/TikTok-korisnici-potrosili-preko-10-milijardi-dolara.jpeg?ts=2024-05-17T21:53:04)
Platforma TikTok je nekim korisnicima dao mogućnost da na svoje profile aploaduju video snimke dužine 60 minuta, što bi potenicijalno moglo da predstavlja problem za YouTube i druge video striming servise.
Međutim, još uvijek nije baš sasvim jasno u kojim dijelovima sveta je nova mogućnost dostupna, kao ni to da li će i kada biti dostupna većem broju korisnika.
Iz TikTok-a su za TechCrunch potvrdili da je nova funkcija omogućena određenom manjem broju korisnika, ali da nema planova da ona u što kraćem roku postane dostupna svima.
Iako još uvek nezvanično, ovo ažuriranje predstavlja posljednji napor kineske kompanije ByteDance, vlasnika platforme TikTok, u pokušaju da proširi ponudu svog glavnog proizvoda u trenutku u kome je rast broja korisnika te društvene mreže usporen.
Kada je 2016. lansiran, TikTok je korisnicima dozvoljavao snimanje videa u trajanju od 60 sekundi. Kasnije je dužina povećana na 10 minuta, dok neki kreatori sadržaja imaju mogućnost i da snimaju 15-ominutne video klipove.
Glavni konkurenti TikTok-a, Instagram Reels i YouTube Shorts svojim korisnicima nude slične dužine trajanja snimaka.
Test nove funkcije stavlja TikTok u istu ravan sa YouTube-om. Mogućnost snimanja dužih videa kreatorima sadržaja bi omogućila da na toj platformi plasiraju detaljnije tutorijale ili slične vrste popularnih vlog sadržaja, za koje je YouTube glavna platforma.
YouTube nadmašuje TikTok u pogledu ukupnog broja korisnika u SAD. Statistika ukazuje na to da je 80 odsto odraslih Amerikanaca prošle godine koristilo YouTube, dok je "samo" 33 procenta koristilo TikTok, navodi Business Insider. Broj korisnika raste u mlađoj populaciji, pa tako 62 odstomladih od 18 do 29 godina koriste TikTok, dok 93 procenta korisnika istog uzrasta koristi YouTube.
TikTok je, međutim, ispred YouTube-a po dužini trajaja pregleda. Predviđanja za 2024. godinu govore da će korisnici TikTok-a, u proseku, provoditi 55 minuta dnevno na toj platformi – što je pet minuta više od prosjeka YouTube-a.
BONUS VIDEO: