• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Blokiranje reklama u opasnosti: Za 7 meseci više ništa neće biti isto

Autor Dušan Volaš

Google Chrome donosi promjene zbog kojih se tvorci ekstenzija za pregledač brinu za budućnost blokiranja reklama

 Chrome ukida Manifest v2 Izvor: Google Play Store / BetaFish

Za sedam mjeseci, pod pretpostavkom da sve ide po planu, Google Chrome će odustati od podrške za svoju zastarjelu platformu dodataka, poznatu kao Manifest v2 (Mv2). Ovo je značajno ako koristite dodatke u pregledaču da biste, na primjer, filtrirali određene sadržaje i zaštitili svoju privatnost.

Google Chrome veb prodavnica bi trebalo da prestane da prihvata Mv2 dodatke ovog mjeseca, a od januara 2023. godine korisnici više neće moći da pokrenu dodatke napravljene pomoću Mv2. Izuzetak će biti verzije pregledača na kojima se nalaze poslovni nalozi, ali će čak i ovim korisnicima biti sprečeno korišćenje Mv2 ekstenzija od juna 2023. godine.

Možda će vas zanimati

Ekstenzije pregledača kao što su uBlock Origin, Ghostery Privacy Ad Blocker i Privacy Badger, zajedno sa ekstenzijama za pokretanje skripti, poput TamperMonkey dodatka, koje su dizajnirane da blokiraju reklame i drugi sadržaj, odnosno štite privatnost na mreži, neće više biti efikasne kao nekad, ako uopšte i budu mogle da pređu sa Mv2 na novi Mv3.

"Ako ste me pitali da li Privacy Badger može da ima Mv3 verziju, moj odgovor je da, može i hoće", rekao je Aleksej Mijakov, član Electronic Frontier fondacije. "Ipak, postoji podmukao problem - Manifest v3 ograničava određene mogućnosti dodataka i smanjuje potencijal za inovacije."

Žan-Pol Šmec, izvršni direktor kompanije Ghostery je objasnio kako njihov dodatak onemogućava kompaniji Facebook da nas prati: "Kada je Facebook pokrenuo dodavanje dugmeta "Sviđa mi se" na sajtove, to je u osovi bila slika Facebook logoa. Deo tog mrežnog zahteva je bio bezopasan, odnosno bio je samo ID stranice na kojoj je postavljen. Druga polovina zahteva je bila korisnički ID, koji apsolutno nije bezopasan, jer u suštini daje kompaniji uvid u to da ste gledali određenu stranicu, što im može pomoći da urade gomilu ciljanih stvari."

"Mi smo uspjeli da zadržimo bezopasni deo zahtjeva, a da uklonimo ili izmijenimo njegov štetni dio", rekao je Šmec. "Ovo je omogućilo da korisnici i dalje imaju vidljivo "Sviđa mi se" dugme, koje je funkcionisalo kako se i očekivalo, osim što Facebook nije mogao da prati šta čitate na internetu. To je nešto što će definitivno nestati sa Mv3 - mogućnost izmjene zahtijeva dok napušta pregledač."

Google insistira da se promjena ne odnosi na ometanje blokatora sadržaja. "Bilo je dosta zabune i zablude oko motivacije i implikacija ove promene, uključujući spekulacije da su ove promjene dizajnirane da spreče ili oslabe blokatore reklama", rekao je Simeon Vinsent, developer Chrome pregledača. "To nam apsolutno nije cilj. Štaviše, ova promjena je treba da pruži programerima način da kreiraju sigurnije i efikasnije blokatore oglasa."

Vidjećemo šta će se desiti kada Chrome zvanično ukine podršku za Mv2 dodatke, ali nemogućnost ostvarivanja privatnosti, kao i blokiranje sadržaja, je nešto što treba da zabrine sve korisnike.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS