• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prodaja računara doživjela najveći pad u istoriji

Izvor mondo.rs

Tržište računara je u četvrtom kvartalu zabeležilo najveći pad prodaje ikad.

Pad prodaje računara je bio očekivan krajem prošle godine, ali sumnjamo da je malo ko mogao da predvidi zapanjujuće brojke koje su analitičarske kompanije prikazale. Gartner i IDC procjenjuju da su isporuke računara pale više od 28% u posljednjem kvartalu 2022. Ova brojka predstavlja najveći pad prodaje koji je Gartner ikada zabilježio, što nije mala stvar, pogotovo ako uzmemo u obzir da izvještavaju o stanju na tržištu računara od 90-ih godina. Ove zapanjujuće brojke znače da je pad prodaje na godišnjem nivou iznosio više od 16%.

Naravno, ovaj pad nije jednako pogodio sve proizvođače. Tri najveća brenda, Lenovo, HP i Dell, pretrpjela su pad isporuka između 29 i 37% u četvrtom tromjesečju u odnosu na prošlu godinu. Pad prodaje Acer kompjutera je pao za 41%, prema Gartner-u, a čini se da je Apple pretrpio najmanji udarac, iako je to značilo da su isporuke giganta iz Kupertina pale za čak 10%.

Zaključak kompanija Gartner i IDC je isti - prodaja računara je porasla u 2021. godini kada su ljudi masovno nastavili da rade od kuće, ali je to interesovanje opalo kada su postepeno počeli da se vraćaju u kancelarije. Pored toga, globalna recesija i ekonomska kriza su oticale na kupovnu moć potrošača, ostavljajući ljude sa manje novca za nove mašine.

Ipak, objavljene brojke, u zavisnosti od konteksta, ne znače da je u 2022. godini prodaja računara bila loša, štaviše, bila je osjetno bolja u odnosu na brojeve koje smo viđali prije pandemije, pa se ovo može smatrati i dobrim rezultatima u "redovnim" okolnostima.

Gartner i IDC sumnjaju da će tržište oporaviti do 2024. godine. Ukoliko proizvođači budu željeli da postižu rekordne rezultate u budućnosti, sviđalo se to njima ili ne, moraće da spuste cijenu svojih uređaja kako bi ponovo zainteresovali kupce.

Povezano

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS