• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

300.000$ za šest mjeseci: Meta nudi ogroman novac Tiktokerima za objavljivanje ekskluzivnog sadržaja na Instagramu

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Od autora se zahtijeva da svakog meseca tokom trajanja ugovora objavljuju najmanje 10 novih Reels-a u trajanju od 15 sekundi do 3 minuta, i da ih u naredna tri mjeseca ne prenose na drugim platformama

 Meta nudi tiktokerima pare za reelse na instagramu Izvor: Shutterstock / PixieMe

U trenutku kada se ne zna da li će TikTok naći američkog kupca za svoj biznis u SAD ili će, po isteku produženog roka za donošenje odluke o njegovoj sudbini, zauvijek nestati sa američkog weba, kompanija Meta se trudi da tu situaciju maksimalno iskoristi.

U želji da Instagram bude glavna platforma na kojoj kreatori sadržaja objavljuju svoje kratke video snimke, Meta pokušava da ih velikim novčanim iznosima prevede na svoju stranu nudeći im hiljade i desetine hiljada dolara u zamjenu za postovanje ekskluzivnog sadržaja na Instagramu.

Riječ je o iznosima koji se kreću od 2.500 pa sve do 50.000 dolara mjesečno, za sadržaj koji treba da bude Instagram ekskluziva u trajanju od tri mjeseca, navodi se u ugovorima u koje je Business Insider imao uvid.

Novinari tog portala razgovarali su sa nekoliko menadžera čiji su klijenti prihvatili Metine ponude, od kojih su saznali da je novac ponuđen kreatorima koji imaju više od milion pratilaca na TikTok-u.

Ponuđeni ugovori grupisani su u 5 kategorija: do 50.000 dolara mjesečno za prvu, 25.000 za drugu, 15.000 za treću, 5.000 za četvrtu i 2.500 dolara za petu kategoriju.

Izvor: Shutterstock / Koshiro K

To znači da autori ekskluzivnog sadržaja iz prve kategorije za šest mjeseci mogu da zarade i do 300.000 dolara. Zauzvrat, u obavezi su da na Instagramu objavljuju svoje nove, nikada viđene video snimke, odnosno sadržaje kratke forme u formatu Instagram Reels-a.

Uslovi koje kreatorima propisuju ugovori sa Metom od njih zahtijevaju da svakog mjeseca objavljuju najmanje 10 novih Reels-a i da ih u naredna tri mjeseca ne prenose na drugim platformama, pošto sadržaj mora da ostane Instagram ekskluziva 90 dana od objavljivanja.

Snimci treba da traju od najmanje 15 sekundi pa do 3 minuta. Kreatori su u obavezi da objavljuju 25 odsto više sadržaja u Instagram Reels-ima u odnosu na sljedeću najveću platformu za kratke video zapise na kojoj postuju.

Takođe, u obavezi su da bar dva Reels-a mjesečno podijele kao priču, odnosno Instagram Story, i da jednom dnevno komuniciraju sa fanovima putem komentara, dijeljenja sadržaja ili odgovora na pitanja, prenosi Bundle.

Izvor: Shutterstock

Pored toga, ​dva puta mjesečno dužni su da promovišu ekskluzivni Instagram sadržaj na svojoj primarnoj platformi, odnosno TikTok-u ili YouTube-u, i da pratioce podstiču da ih, preko linka u njihovoj biografiji, (za)prate i na Instagramu.

Oni kreatori sa više od milion pratilaca koji uspiju da ispune sve uslove, moći će da računaju na zaradu od 50.000 dolara mjesečno za vrijeme trajanja šestomjesečnog ugovora.

Međutim, neki od kontaktiranih tiktokera već su odbili Metinu lukretivnu ponudu, za šta su kao razloge najčešće navodili generalnu frustraciju Metom i njenim platformama, kao i nametnutu obavezu ekskluzivnosti sadržaja.

Iz Mete su za Business Insider odbili da komentarišu pojedinosti svojih novčanih ponuda i ugovora koje namenjenih popularnim američkim tiktokerima.

(MONDO/SmartLife)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS