Banjalučani i svi putnici namjernici moraće ipak da sačekaju da bi postali dio „evropske porodice koja promoviše zdrav način života i čuvanje okoline kroz veću upotrebu bicikala, uvođenjem bajk šering sistema“.
Naime, tender za nabavku potrebne opreme za projekat bajk šering je propao.
U Gradskoj upravi su rekli da izabrani izvođač radova nije dostavio traženu dokumentaciju, zbog čega je ta javna nabavka i poništena.
Riječ je o projektu koji podrazumijeva iznajmljivanje i vožnju bicikla kao alternativnog prevoza, umjesto automobila ili autobusa. I sve bi to bilo sjajno da Banjaluka ima bar malo više od deset kilometara biciklističkih staza, pa da lijepo ko čovjek sjednete i uživate u vožnji.
Zamislite samo turiste koji dođu u grad na Vrbasu pa požele da njegove ljepote razgledaju vožnjom bicikla. Ha, evo ga rent a bike. Lijepo dođu uzmu bicikl, kad ono – nema kuda da se vozi osim cestom. Pa onda umjesto da razgledaš, ti paziš na auta, kamione, autobuse i naravno propustiš da vidiš sve ljepote koji nudi Banjaluka. Ili eventualno završiš na hirurgiji.
Saopštiše gradski oci još sredinom ove godine da će rent-a-bike u Banjaluci zaživjeti u septembru, ali staviše realizaciju na čekanje jer je propao teneder za nabavku potrebne opreme.
I ne bi nama ovakav projekat smetao, dosta evropskih gradova ga ima, ali imaju i jako lijepo uvezane biciklističke staze, pa možete laganom vožnjom obići cijeli grad i uživati u znamenitostima.
Za ove druge, nas domaće, ti bicikli bi mogli da olakšaju prevoz od tačke a do tačke b, onako kada poslom žurite negdje, a mrzi vas da autom pola sata tražite parking, ali rijetko gdje ćete ga moći parkirati jer smo u deficitu i sa parking mjestima za ova čuda na dva točka.
Situaciju jedino možda poboljša Banjalučka kritična masa koja se bori kako bi unaprijedili infrastrukturu za dvotočkaše i položaj biciklista.
Kako to kod nas obično i biva sve se radi zbrda-zdola pa i ovo, realnije bi bilo da su smislili neki rent-a-shoes, pa da budemo prvi u Evropi, bar po nečemu.