• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SAD:"Crni petak" postao "Crni četvrtak"

Masa kupoholičara guralo se kasno u četvrtak uveče pred vratima robne kuće Mejsis u Njujorku

 SAD:"Crni petak" postao "Crni četvrtak"  Izvor: MONDO

Praznična šoping sezona u SAD je ove godine počela ranije, pošto je preko desetak velikih radnji otvorilo svoja vrata na nacionalni praznik Dan zahvalnosti, uprkos protestima zaposlenih.

Masa kupoholičara gurala se kasno sinoć na vratima robne kuće Mejsis u Njujorku, a prema procenama izvršnog direktora tog trgovinskog lanca, Terija Landgrena, oko 15.000 kupaca je pohrlilo u radnju po njenom otvaranju, prenosi agencija AP.

Otvaranje prodavnica na praznik predstavlja kršenje tradicije, pošto se dan koji dolazi poslije Dana zahvalnosti, takozvani "Crni petak", tradicionalno smatra zvaničnim početkom praznične sezone i najvećim danom za šoping u godini.

Međutim, u proteklih nekoliko godina, trgovci su pomjerili radno vrijeme otvaranja prodavnica na sam Dan zahvalnosti, kao i popuste koji su nekada bili rezervisani za "Crni petak" na početak novembra.

Tokom prošlogodišnjeg Dana zahvalnosti, prodata je roba u vrijednosti od 810 miliona dolara, za 55 odsto više nego u 2011. godini, kao rezultat otvaranja većeg broja prodavnica na praznik.

Međutim, na prošlogodišnji "Crni petak", prodaja je pala 1,8 odsto na 11,2 milijarde dolara, što je i dalje bio najveći šoping dan u prošloj godini.

Najveći američki trgovinski lanac Volmart se, međutim, ove godine našao na meti protesta radnika, koji su ustali protiv prazničnog radnog vremena, pošto je većina prodavnica ovog lanca otvoreno 24 sata.

Prema riječima rukovodstva Volmarta, zaposleni će biti dodatno plaćeni za rad na Dan zahvalnosti i biće im posluženi obroci.

Iako se američko tržište rada i nekretnina oporavlja, to se još uvijek ne osjeća na planu povećanja potrošnje među kupcima.

Za posljednja dva mjeseca u ovoj godini, američka Nacionalna maloprodajna federacija prognozira rast maloprodaje od 3,9 odsto na 602,1 milijardu dolara, što je više od prošlogodišnjeg rasta od 3,5 odsto, ali ispod tempa rasta od šest odsto zabilježenom prije recesije.

Analitičari očekuju da će trgovci ove godine morati da se odluče za dodatne popuste kako bi privukli veći broj ljudi u prodavnice.

VIDEO

(Tanjug, Foto: Tanjug/AP/Jeff Chiu)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE