Izvještaj o nesreći na Kozari: Avion udario u drvo brzinom 200 km/h | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Crna hronika

Izvještaj o nesreći na Kozari: Avion udario u drvo brzinom 200 km/h

Autor Dušan Volaš
Autor Dušan Volaš

Zbog veoma slabe vidljivosti, pilot aviona koji se prije tri mjeseca srušio na Kozari vjerovatno je imao lažni osjećaj položaja letjelice te je došlo do povećanja nagiba i spuštanja, sa naglim gubitkom visine, a potom i udarca u krošnju drveta, brzinom većom od 200 km/h.

Izvor: MUP RS

To je, između ostalog, navedeno u završnom izvještaju Komisije za sprovođenje istrage uzroka avionske nesreće aviona Piper PA-28, koja se dogodila 10. decembra 2020. godine.

U tom izvještaju ističe se da je osnovni uzrok avionske nesreće, u kojoj su poginule dvije osobe, gubitak kontrole nad avionom i njegov pad u nepravilan položaj izazvan nekontrolisanim ulaskom letjelice u oblačnu masu i gubitkom vizuelnog kontakta sa zemljom.

"Moguće je da je pilot pokušao izbjeći oblak zaokretom, nakon čega je uslijedila iluzija, odnosno lažni položaj i prelazak u strmo obrušavanje i udar u drvo hrasta", navodi se u ovom izvještaju, a prenose "Nezavisne novine".

Kako se dodaje, prvi udar avion je imao u krošnju hrasta visine oko 20 m i prečnika u podnožju oko jedan metar, sa brzinom većom od 200 km/h.

"Avion je prvo udario u granu hrasta debljine oko 30 cm. Oko hrasta u koji je avion udario nalazi se okolno drveće s visinom većom od 20 m, ali nisu uočeni tragovi oštećenja na granama tog drveća, što je dokaz da je avion prije udara bio u veoma strmoj putanji", stoji u izvještaju. Nakon udara u zemlju došlo je do požara na avionu i drveću. U avionu je bilo oko pola rezervara goriva, odnosno oko 70 litara.

Možda će vas zanimati

 "Nakon udara aviona pod strmim uglom u granu hrasta i zemlju došlo je do loma gorivne instalacije, curenja i prosipanja benzina na mjestu udara. Usljed kratkog spoja akumulatora pretpostavlja se da je došlo do varničenja, što je zapalilo prosuto gorivo i uzrokovalo požar", ističe se u izvještaju. Inicirani požar je zahvatio rezervoare u krilima, odnosno ostatke benzina u njima, zbog čega su eksplodirali.

U izvještaju se, inače, navodi i niz drugih faktora koji su uticali na nesreću. Jedan od njih je, navodi se, nedovoljna osposobljenost i iskustvo pilota za letenje iznad planinskog zemljišta i u uslovima nagle promjene meteorološke situacije. Sljedeća je nedovoljna procjena meteorološke situacije kod donošenja odluke za letenje.

Na nesreću je, navodi se, uticalo i psihičko stanje pilota izazvano stresom iz prethodnih letova.

Avion je, podsjeća se, izvodio najavljen i odobren let s aerodroma Banjaluka u rejonu Velike Kladuše u operaciji izbacivanja veterinarskih vakcina iz vazduha. Letjelica je, dodaje se, redovno održavana u ovlaštenom servisu i ima evidentirane sve redovne i druge radove održavanja.

"Avion je bio u plovidbenom stanju s važećim uvjerenjem o plovidbenosti, opremljen i održavan prema važećim propisima i odobrenim procedurama", piše u izvještaju.

Podsjetimo, prema podacima koji su ranije objavljeni, avionom je pilotirala Irina P. (33), majka dvoje djece, Moldavka sa rumunskim državljanstvom, a s njom je bio i Beograđanin Igor Ivanović (34). Obdukcijom tijela utvrđeno je da je smrt nastala usljed višestrukih lomova i povreda tokom pada aviona.

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE