Uprava za indirektno oporezivanje BiH započela je u carinskoj ispostavi Banjaluka testnu fazu carinske informatičke aplikacije "Asikuda vorld" čija se zvanična primjena očekuje početkom sljedeće godine.
"Asikuda vorld" je centralizovana internet-aplikacija gdje se poslovne operacije u potpunosti odvijaju na centralnom serveru koji obezbjeđuje onlajn pristup neograničenom broju korisnika. U ovu aplikaciju ugrađeni su najsavremeniji informatički alati, a njenom primjenom biće skraćeno vrijeme carinjenja robe, povećana transparentnost u radu carinske službe i bolja analiza rizika zbog izvještavanja u realnom vremenu.
Korist od primjene nove carinske aplikacije imaće i poslovna zajednica, posebno zbog mogućnosti korištenja sveobuhvatne bankarske garancije u carinskom postupku, saopšteno je iz Uprave. Nudi se mogućnost uvođenja bezpapirnog poslovanja i elektronskog potpisa, te obavljanje poslovnih operacija pod konceptom "Singl vindou".
Funkcionalne prednosti nove informatičke aplikacije ogledaju se kroz centralizovano upravljanje garancijama u carinskom postupku, centralizovano upravljanje kvotama, sofisticirana rješenja za pojednostavljene carinske postupke, korištenje elektronskog potpisa.
Prednosti se ogledaju i kroz centralizovano upravljanje svim carinskim uvoznim, izvoznim i tranzitnim režimima na način da će se obezbijediti i razduženje tranzitnih postupaka u stvarnom vremenu, kao i garancija u postupku tranzita, mogućnost korištenja garancija kod postupka carinskog skladištenja, obezbjeđenje pristupa u centralnim kancelarijama deklaranata, te je moguće pratiti rad svih poslovnih jedinica i njihov obim poslovanja po carinskim lokacijama.
U narednom periodu u carinskoj ispostavi Banjaluka paralelno će raditi postojeća carinska informatička aplikacija, kao i nova, da bi se u direktnom radu nova aplikacija u potpunosti pripremila za početak rada.
Projekat izrade nove carinske informatičke aplikacije počeo je u januaru prošle godine kada je potpisan ugovor između Konferencije UN o trgovini i razvoju iz Ženeve i Delegacije EU u BiH, koja je finansirala izradu aplikacije u iznosu od dva miliona evra kroz projekat IPA 2010.