Stečajni postupak u „Željeznicama RS“ mogao bi biti pokrenut u roku od dva mjeseca jer je minus u ovom preduzeću skoro dostigao ukupnu vrijednost kompanije.
ŽRS ima i oko 800 radnika viška, pa je stečaj sve izvjesniji, tim prije što je to otvoreno najavio i predsjednik RS Milorad Dodik, piše "Press RS".
Izvori bliski vladajućem SNSD-u tvrde da je odmah poslije prošlonjedeljne Dodikove najave dogovoreno da se postupak stečaja u najvećem gubitašu u RS obavi za 60 dana. Poslije toga bi se, kako je Dodik već objasnio, pristupilo formiranju novog preduzeća, u kojem bi ostali samo zdravi dijelovi ogromnog sistema, koji već godinama opstaje u životu samo zahvaljujući izdašnim Vladinim donacijama.
Međutim, u redovima SNSD-ovog koalicionog partnera DNS-a, čiji kadrovi drže glavne fotelje u resoru saobraćaja i veza i u sistemu ŽRS, tvrde da još ne znaju ništa o takvoj ideji i da će tek narednih dana o tome razgovarati sa SNSD-om.
Da bi ovo pitanje moglo da proizvede i velike političke posljedice, svjedoči izjava ministra saobraćaja i veza RS i visokog funkcionera DNS-a Nedeljka Čubrilovića, koji nije želio da se izjašnjava o Dodikovoj ideji.
Međutim, upadljivo je da on je rekao „da je dobro poznato da stečaj može da se pokrene samo u slučaju da su ispunjene sve zakonske pretpostavke za to i da se to u slučaju ŽRS nije pominjalo ni kao mogućnost".
Ipak, lider njegove stranke Marko Pavić priznaje da se o tome razmišljalo tokom prošlogodišnjeg štrajka mašinovođa, ali da je svaka priča o tome utihnula kad su vozovi ponovo krenuli. Poput Čubrilovića, ni Pavić nije želio da komentariše Dodikovu izjavu, ali je poručio da će o tome svakako razgovarati sa koalicionim partnerom.
Posljednji finansijski izveštaji svjedoče da su ŽRS zaista na korak do ispunjenja osnovnog zakonskog preduslova da bi bio pokrenut stečaj pošto su se njihovi akumulirani gubici od 185 miliona KM opasno približili ukupnoj vrijednosti imovine preduzeća.
Gubici i dalje rastu budući da su i i prošlu godinu okončali s minusom od 18 miliona KM. Istovremeno, u sistemu je i dalje zaposleno preko 3.500 radnika, iako je procijenjeno da im treba najviše 2.700 zaposlenih.
(MONDO)