Ni poslije dvije godine od promjene novog modela polaganja, vozačke dozvole iz BiH se ne priznaju u svijetu
Predsjednik Udruženja Auto-škola Republike Srpske Dalibor Mlađenović kaže da je BiH pala na vozačkim ispitima, jer vozačke dozvole, osim što nisu priznate, nije moguće zamijeniti ni u jednoj drugoj državi.
"Zamišljeni koncept polaganja vozačkog ispita nije ni bio tako loš, ali je najveći problem to što nadležni nisu imali dovoljno sluha i želje da se konsultuju sa strukovnim organizaijama, kao što im to nalažu direktive Evropske unije", reka je Mlađenović.
On je istakao da testovi nisu lektorisani, da postoje samo na hrvatskom i bošnjačkom jeziku, te da se u pitanjima može naći riječ "ceste" umjesto "putevi" i mnoge druge stvari.
"Ali, nama kao strukovnoj organizaciji bitniji su propisi koji mogu da imaju za posljedicu žrtve. Zamislite samo da vas za okrugli plavi znak obaveze, u testu pitaju šta vas obavještava ovaj znak. To su nebuloze koje moraju što prije da se pročiste", smatra Mlađenović.
On kaže da BiH nema zvanični priručnik za polaganje ispita, nego improvizaije, dodajući da je tako već dvije godine.
"To je tako da bi se prikrili određeni nedostaci, da svako može da kopira, štampa i nudi djeci šta hoće", ocijenio je Mlađenović za "Fokus".
Prema njegovim riječima, više od 90 odsto licenciranih predavača bukvalno ne drže ili površno drže teoretsku nastavu koja se svodi na potpisivanje potvrda da su djeca odslušala predavanja, a kandidate za vozače kao i ranije spremaju instruktori u svojim školama i prostorijama.
(MONDO/Srna)