Prelazak na električnu energiju za pokretanje automobila i kamiona bi na ekonomskom planu trebalo da u ukupnoj ekonomiji Evropske unije dovede do stvaranja značajne ekonomske vrijednosti
I pored najavljene zabrane prodaje automobila sa pogonom na fosilna goriva, koja bi na teritoriji Evropske unije trebalo da stupi na snagu od 2035. godine, kao i sve većeg rasta prodajeelektričnihi vozila sa hibridnim pogonom, procjene ukazuju na to da će se 2040. putevima EU kretati čak 70 odsto putničkih automobila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Taj podatak, međutim, ne znači da sve veći stepen elektrifikacije mobilnostina evropskim putevima neće donijeti prednosti.
Prelazak na električnu energiju za pokretanje automobila i kamiona, bi na ekonomskom planu trebalo da u ukupnoj ekonomiji EU dovede do stvaranja značajne ekonomske vrijednosti, navodi se u zajedničkoj studiji njemačkog Društva istraživačkih instituta Fraunhofer i konsultantske kuće PricewaterhouseCoopers (PwC).
Kada je o ukupnoj potrošnji električne energije riječ, automobili i kamioni na struju danas troše oko 16 TWh (teravatsati) godišnje (1 TWh=1.000.000 MWh). Očekuje se da će do 2040. godine, u skladu sa porastom broja električnih vozila u EU, ta potrošnja značajno porasti.
Tako će, prema procjenama iz pomenute studije, potrebe za električnom energijom koja će se trošiti u saobraćaju 2040. godine iznositi 355 TWh. U poređenju sa današnjom proizvodnjom, to je oko 14 odsto od ukupnih 2.641 TWh, koliko je ukupno 2023. proizvedeno na teritoriji zemalja članica Evropske unije.
I pored toga što će se 70 odsto putničkih i 65 odsto teretnih vozila te 2040. i dalje kretati na benzin i dizel, čak i dotadašnja djelimična elektrifikacija voznog parka će zemljama EU donijeti velike finansijske uštede od čak 590 milijardi, procjenjuju Institut Fraunhofer i PwC.
(MONDO)