• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ako motor počne da se pregrijava na vrućini, potrebno je da uradite jednu stvar

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Važno je da provjerite ulje i filter motora, kočionu tečnost, tečnost za hladnjak (antifriz), tečnost za klimu, ulje servo volana, tečnost za vetrobran, pneumatike, svjetlosnu signalizaciju automobila, klima-uređaj, sve filtere, akumulator, metlice brisača.

 Priprema automobila za put Izvor: YouTube/AliMECH

Održavanje i servisiranje sistema hlađenja ključno je za automobil, posebno tokom vrućih ljetnih mjeseci. Petar Veličković iz Polovnih automobila objasnio je kako da sami utvrdite da li imate dovoljno rashladne tečnosti.

Najmanje dvije nedjelje prije polaska na put trebalo bi da provjerite tehničku ispravnost automobila, jer ćete možda morati i da odvezete auto na servis.

Anketa

Da li imate vozačku dozvolu?

  • Da.

    80% (8)

  • Ne.

    20% (2)

Da li imate vozačku dozvolu?

Rezultati

Važno je da provjerite ulje i filter motora, kočionu tečnost, tečnost za hladnjak (antifriz), tečnost za klimu, ulje servo volana, tečnost za vjetrobran, pneumatike, svjetlosnu signalizaciju automobila, klima-uređaj, sve filtere, akumulator, metlice brisača.

Petar Veličković iz Polovnih automobila napominje da je količina rashladne tečnosti jako bitna naročito pred odlazak na duže destinacije.

"Ako kazaljka pokaže da motor diže temperaturu 100, 110 stepeni, to je već signal da mora da se zaustavi vozilo. Mehaničari preporučuju jedan trik, da se u tom slučaju prvo, dok se ne zaustavimo, pusti grijanje na maksimum. Jer, ako grijanje pustimo, možemo da spustimo temperaturu ukoliko je kvar u ventilatoru kvar u tom dijelu. Međutim, ukoliko nema grijanja, onda je znak da nema dovoljno rashladne tečnosti", navodi Veličković.

Petar Veličković
Izvor: RTS

U tom slučaju, pod hitno mora da se zaustavi vozilo, da vidimo da li negdje curi. Ukazuje da glavni problem predstavlja pregrijavanje motora i pucanje dihtunga glave.

"To je nešto što može da napravi zaista havariju na motoru, da recimo dođe do toga da se rashladna tečnost u klipovima pomiješa sa gorivom, pa se onda vidi onaj bijeli dim iz auspuha", ističe Veličković.

Upravo zbog toga Veličković ukazuje da kompletan rashladni sistem treba provjeriti u servisu prije polaska na put – ne samo nivo rashladne tečnosti, već u kakvom je stanju hladnjak, da nije slučajno zaprljan.

"Treba provjeravati pumpu za vodu, to bi isto u servisu trebalo mijenjati kad je veliki servis, na nekih 70-80.000 kilometara. Ventilator u kakvom je stanju, termostat u kakvom je stanju, to su neki vitalni dijelovi", rekao je Veličković.

(Mondo/RTS)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop