• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ne treba im niko: Jedina država koja može potpuno sama da prehrani svoje stanovništvo

Autor Haris Krhalić Izvor mondo.rs

Istraživači su uporedili proizvodnju hrane u 186 zemalja i utvrdili da samo jedna zemlja na svijetu ispunjava uslove za nezavisnost u sedam ključnih grupa namirnica.

 Samo jedna država na svijetu može sama da proizvede svu hranu Izvor: Agnieszka Gaul/Shutterstock

Istraživači sa Univerziteta u Getingenu u Njemačkoj i Univerziteta u Edinburgu analizirali su podatke o proizvodnji hrane u 186 zemalja. Njihova analiza je utvrdila da je Gvajana jedina zemlja koja može biti potpuno samodovoljna u proizvodnji hrane u sedam ključnih grupa, koje su bile obuhvaćene istraživanjem.

Ovih sedam grupa namirnica su mahunarke, orasi i sjemenke, skrobne namirnice (krompir, pirinač, hljeb, žitarice), mliječni proizvodi, riba i riblji proizvodi, voće, meso i mesni proizvodi i povrće.

Kina i Vijetnam su na drugom mjestu jer su u stanju da proizvode hranu za svoje stanovništvo u šest ključnih grupa.

Samo jedna od sedam zemalja je samodovoljna u proizvodnji hrane u pet ili više grupa, dok je više od trećine zemalja samodovoljno u proizvodnji hrane u jednoj grupi.

Avganistan, Ujedinjeni Arapski Emirati, Irak, Makao, Katar i Jemen nisu samodovoljni ni u jednoj grupi hrane, javlja Klix.

Na primjer, kada se posmatra regionalno, Bliski istok je samodovoljan u proizvodnji mesa, dok Zapadna Afrika i Karibi postižu ovaj cilj samo u dvije grupe hrane. Nijedna ekonomska unija ne proizvodi dovoljno povrća da prehrani cjelokupno svoje stanovništvo.

Većina zemalja se oslanja na trgovinu kako bi popunila praznine i zadovoljila potrebe svog stanovništva za hranom. Međutim, mnoge od njih zavise od samo jednog trgovinskog partnera za više od polovine uvoza hrane, što ih čini veoma ranjivim na tržišne šokove, izvještava ScienceAlert.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop