I dalje će biti reklama, ali način na koje one dolaze do vas će biti drugačiji!
Poruke upozorenja da internet stranice koriste famozne "kolačiće" bi uskoro mogle da postanu prošlost!
Google razvija tehnologiju koja će zamijeniti te kolačiće koje za cilj imaju da korisnika internet pregledača natrpa reklamama.
Uz pomoć istih se prikupljaju privatni podaci korisnika koji posjećuju internet stranice, a potom se ti podaci prodaju oglašivačima putem mrežne razmene podataka! Kompanija Google nije jedina velika tehnološka firma koja želi da "pojede" sve kolačiće. Kompanije kao što su Apple i Mozilla su već predstavile promene koje otežavaju da se njihovi korisnici nađu, odnosno izlože riziku tih kolačića!
Ipak, zamjenjivanje kolačića sa novim sistemom je ogroman poduhvat, pošto se cijeli ovaj ekosistem digitalnih oglasa, vrijedan više od 330 milijardi dolara, oslanjao na njih! Iako su neki izdavači počeli da koriste direktne podatke koje su otpremljene na sajtu od strane korisnika, u cilju oglašavanja, nemaju svi jaku vezu koja je potrebna da se prikupi toliko podatka.
Da bi zamijenili ove kolačiće, Google je počeo da testira novi API (Application Programming Interface) kojiu se zove FLoC ili Federated Learning of Cohorts. API trenutno postoji kao ekstenzija za Chrome internet pregledač. Koristeći algoritme mašinskog učenja, FLoC analizira podatke korisnika i potom pravi grupe sa više stotina ljudi koji su posjetili iste stranice. Za razliku od kolačića, ti prikupljeni podaci pojedinca iz ekstenzije nisu podijeljeni. Umjesto toga se svi ti podaci hiljade korisnika sa istim interesovanjima dijele i koriste za ciljane reklame.
Grupni menadžer proizvoda za povjerenje i privatnost korisnika kompanije Google, Četna Bindra je pružila dalji uvid u to kako FLoC drži privatne podatke korisnika: "FLoC nudi novi način preduzećima kako da priđu ljudima sa relevantnim sadržajem i reklamama tako što grupiše veliki broj ljudi sa istim interesima. Ovaj pristup efektivno krije individuu u masi i koristi obradu na uređaju kako bi istorija internet pregledača neke osobe ostala privatna“.
Do sada su Google-ovi testovi FloC sistema pokazali da oglašavači mogu da očekuju da će vidjeti najmanje 95 procenata konverzija po dolaru potrošenih na oglase u poređenju sa tradicionalnim oglašavanjem zasnovanim na kolačićima.