Odluka o masovnom otpuštanju radnika nije prošla bez problema, jer Ilon Mask sada traži od zaposlenih da preporuče nove ljude.
Kada je Ilon Mask preuzeo Twitter krajem oktobra, prvi potez mu je bio da otpusti skoro sve čelne ljude u kompaniji. Najbogatiji čovjek se nije tu zaustavio, već je u narednom periodu uspio da otpusti čak polovinu radnika, a nakon toga i još nekoliko stotina koji nisu dijelili njegovu "hardcore" viziju platforme.
Preciznije, Twitter je sa 7.500 zaposlenih za manje od mjesec dana uspeo da spadne na 2.700. Ovakav rasplet nije prošao bez posljedica, pa je platforma vrlo brzo morala da odustane od Twitter Blue pretplate nakon što su korisnici imitirali poznate ličnosti i kompanije. Ovo je takođe rezultovalo nefunkcionalnim radom sistema za zaštitu korisničkih prava, pa se trenutno na ovoj društvenoj mreži mogu pronaći tvitovi u kojima su neki korisnici objavili holivudske filmove u cjelosti. Ipak, kako bi povratio punu funkcionalnost platforme, Mask je sada spreman da ponovo zapošljava nove radnike.
Nakon jučerašnjeg sastanka sa zaposlenima, Mask je rekao da kompanija završila sa otpuštanjima i da sada aktivno traži nove inženjere i radnike u marketingu, podstičući ih da daju svoje preporuke. Novi vlasnik nije precizirao vrste inženjerskih ili marketinških uloga koje traži, a kompanija trenutno nema nijednu otvorenu poziciju navedenu na svom sajtu. "Što se tiče kritičnog zapošljavanja, rekao bih da su ljudi koji su odlični u pisanju softvera najveći prioritet", rekao je Mask tokom sastanka.
"Da bismo bili digitalni javni prostor, moramo predstavljati ljude sa širokim spektrom mišljenja, čak i ako se ne slažemo sa tim stavovima", rekao je zaposlenima. Mask je priznao da će njegova tekuća reorganizacija "imati mnogo grešaka", ali da će se "stabilizovati tokom vremena".
Mask je istorijski snažnu upotrebu Twitter platforme u Japanu istakao kao nešto čemu kompanija treba da teži - "idealno u svakoj zemlji bez izuzetka". Vlasnik kompanije je napomenuo da Japanu postoji otprilike isti broj dnevnih korisnika kao i u SAD, uprkos činjenici da Japan ima jednu trećinu stanovništva SAD. "Možda izgleda kao da je Twitter usredsređen na SAD, ali ako ništa drugo, on je usredsređen na Japan".
Nema sumnje da je pred platformom vrlo turbulentan period, ali čini se da Ilon Mask ima plan za budućnost. Ostaje da se vidi da li će i uspjeti u svojoj namjeri, uprkos tome što mnogi smatraju da je ovo početak kraja Twittera i uprkos tome što već ima velike probleme sa kompanijom Tesla, koja već treći put ovog mjeseca opoziva svoja vozila.
(MONDO)