• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poskupele aerodromske takse pred letovanje

Aerodrom "Nikola Tesla" obavestio je sve turističke agencije da od 14. jula aerodromska taksa poskupljuje za 4,5 evra, sa dosadašnjih 16,5 na 21.

 Poskupele aerodromske takse pred letovanje Izvor: MONDO

Turiste koji su uplatili letovanja na koja treba da putuju avionom, biće neprijatno iznenađeni pre nego što uđu u letelice, pišu "Novosti". Naime, Aerodrom "Nikola Tesla" obavestio je sve turističke agencije da od 14. jula aerodromska taksa poskupljuje za 4,5 evra, sa dosadašnjih 16,5 na 21.

Poskupljenje od 4,5 evra znači da će četvoročlana porodica dodatno platiti 18 evra. Najviše turista putuje u julu i avgustu. Avioni "Jata" u špicu nedeljno imaju po 50 čarter-letova.

Ukoliko se uzme u obzir da u njima ima 66, 126 odnosno 144 mesta, to znači da će 400.000 turista samo na čarter-letovima dodatnom taksom aerodromu dati dva milion evra. Ovoj cifri tek treba dodati još 200.000 putnika na redovnim linijama (što je još milion evra).

U agencijama ne kriju da su zgranuti ovakvom odlukom aerodroma da usred sezone poskupi taksu i razmišljaju kako da na nju odreaguju. Prva će reagovati JUTA, udruženje turističkih agencija.

"Povećanje cene takse u špicu sezone nije korektno, jer može da ograniči obim putovanja naših turista", kaže Rade Stanković, direktor JUTA.

"Turoperateri u cenu paket-aranžmana ne uračunavaju aerodromske takse, ali povećanje takse je odgovornost Aerodroma, a problem turističkih agencija."

U ugovoru koji potpisuju turisti sa agencijama piše da je turoperater odgovoran za realizaciju putovanja, što stvara probleme, jer turističke agencije posluju sa javnim i državnim preduzećima u kojima "svako radi šta hoće".

"Mi smo zaista u nebranom grožđu", kaže Srđan Marković, direktor "Džoli travela".

"Još od februara prodajemo aranžmane sa popustom i 5.000 ljudi je već uplatilo letovanje. Šta sada radimo? Da obavimo 5.000 telefonskih poziva? Da izdvojimo pet radnika koji će da naplaćuju samo dodatnu taksu? Ili da je mi pokrijemo i poslujemo sa gubitkom od 20.000 evra? Ko u Srbiji hoće da posluje po zapadnim principima, na kraju uvek naiđe na milost i nemilost javnog ili državnog preduzeća."

U drugim agencijama su toliko ljuti zbog ove odluke da je nazivaju "neoružanom pljačkom" putnika, jer se taksa uvodi u trenutku kada je uprava aerodroma sigurna da je najveći promet ljudi.

Svi se slažu da turiste najviše nerviraju takva poskupljenja, bez racionalnog razloga, koja je ljudima nemoguće objasniti. Takođe ističu i da se na beogradskom aerodromu pije kafa među najskupljima na svetu i jedu "papreni" sendviči. Navode da je kod nas i jedini VIP salon, gde biznis-putnici imaju samo po jedno besplatno piće!

"Upravni odbor JUTA zakazan je za 28. maj i tada ćemo doneti zajednički zaključak šta da radimo", kaže Stanković i dodaje da neko razumevanje između poslovnih partnera ipak mora da postoji.

Informativna služba Aerodroma "Nikola Tesla" saopštila je da će novac prikupljen od posebne naknade za bezbednost isključivo koristiti za nabavku najsavremenije bezbednosne opreme.

U planu je kupovina najmodernijih mobilnih i fiksnih rendgen-uređaja i velikog broja detektora eksploziva. Iz uprave najavljuju i "bržu i efikasniju proceduru kontrole putnika i prtljaga".

Posebnu naknadu za bezbednost, kako kažu, naplaćuju gotovo svi aerodromi u Evropi, a ova naknada povećaće za dva odsto cenu avioprevoza i plaćaće se prilikom kupovine avio-karte.

Aerodrom je, inače, prošle godine prijavio profit od pet miliona evra, a direktor Bojan Krišto je za ovu godinu najavio profit od 20 miliona evra.

Ali sda poskupljenjima se na ovome neće sve završiti. Ukoliko na svetskom tržištu poskupi nafta, što je realno, treba očekivati da će i "Jat" podići cenu svoje "ipsilon kju" takse.

I pored usmenog dogovora, odnosno molbe turističkih agencija da "Jat" (koji ima monopol na avioprevoz) još prilikom rasporeda čartera pokuša da predvidi moguća poskupljenja kerozina, ni nacionalna aviokompanija nije u idealnoj poziciji. Jer, i oni kupuje kerozin od monopoliste - Naftne industrije Srbije.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE