Radna verzija nacrta strategije razvoja obrazovanja u Republici Srpskoj u narednih pet godina predviđa veći broj djece koja pohađaju predškolsko vaspitanje i obrazovanje, te adaptaciju školskog prostora u te namjene.
Potvrdio je to Dane Malešević, ministar prosvjete i kulture RS, prije početka stručne rasprave o nacrtu strategije. On je pojasnio da trenutno procenat djece koja pohađaju ovaj vid vaspitanja i obrazovanja nije zadovoljavajući i iznosi svega 14,5 odsto, odnosno 8.500 mališana, pišu "Nezavisne novine".
"Namjera nam je da taj obuhvat ide do 30 odsto, a da bismo to ostvarili, slijede zakonske izmjene, koje bi nam omogućile da vrtićka populacija krene i u druge objekte, a ne samo specijalne za tu namjenu", napomenuo je Malešević.
Tako bi školski objekti koji su zbog manjeg broja učenika trenutno neiskorišteni u narednom periodu trebalo da budu adaptirani, odnosno prilagođeni u vrtićke namjene. Slijedi i edukacija stručnog kadra, kao i veći obuhvat djece od tri do šest godina i u ruralnim područjima, gdje nemaju mogućnost predškolskog obrazovanja.
"Ovo je jako dobar strateški plan i nadam se da ćemo ga uspjeti realizovati do 2020. godine, s obzirom na to da trenutno stanje nije zadovoljavajuće. Radna verzija može trpiti i izmjene nakon što svoju riječ daju i lokalne zajednice i druge institucije, ali treba vjerovati da će svi prepoznati važnost ovog pitanja", napomenuo je za "Nezavisne" Predrag Damjanović, direktor Pedagoškog zavoda RS.
Na smještaj u predškolske ustanove u Republici Srpskoj, prema zvaničnim podacima Zavoda za statistiku RS, u 2014. godini čekalo je 2.643 djece, zbog popunjenih kapaciteta postojećih 99 predškolskih ustanova, a broj djece koja borave u predškolskim ustanovama u RS već tada je bio viši za 3,1 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Istovremeno, prema podacima resornog ministarstva, broj učenika upisanih u školskoj 2014/2015. manji je za čak 15,7 odsto u odnosu na školsku 2008/2009. godinu, kada je broj osnovaca u RS bio 113.269, a u ovoj školskoj godini je 95.432. Početkom školske 2014/2015. s radom je prestalo sedam područnih odjeljenja, a u 2011. godini 18 područnih petorazrednih odjeljenja zbog malog broja učenika, te se nastavni proces u ovim objektima ne izvodi, a djeci je obezbijeđeno školovanje u drugim školama.
Licenciranje fakulteta
Svaka visokoškolska ustanova imaće određeni rok da otkloni nedostatke u planu i programu, odnosno načinu rada, a ukoliko se to ne desi, uslijediće zabrana rada.
"Prilikom osnivanja ili uvođenja novih studijskih programa svi uslovi za kvalitetno izvođenje nastave se obezbijede, ali nakon nekoliko godina iz različitih razloga se izgube", napomenuo je ministar.
Na ovaj način akreditacija za rad za sve visokoškolske ustanove bila bi obavezna.