U okviru serijala “Naše je bolje”, koji realizujemo u saradnji sa Privrednom komorom Republike Srpske predstavljamo vam eminentne proizvođače hrane i pića iz RS.
Cilj nam je da vam prezentujemo najuspješnije privrednike i najkvalitetnije proizvode, kako bi prednost dali domaćim artiklima i domaćoj ekonomiji.
Krenućemo s pivom, kako je i red.
Jedini proizvođač piva u Republici Srpskoj i jedna od najvećih kompanija u prehrambenoj industriji Republike Srpske, pa i BiH je Banjalučka pivara.
U okviru njene jedine djelatnosti-pivarstva, Banjalučka pivara ispunjava najviše standarde kvaliteta i društveno odgovornog poslovanja. Kompanija iza sebe ima više od 140 godina dugu tradiciju, a poslovanje usmjerava prema željama svojih potrošača i u potpunosti je posvećena napretku i poboljšanju kvaliteta.
Pivara zapošljava 240 radnika, a ima preko 600 dobavljača i kupaca iz RS s kojim posluje.
Banjalučka pivara redovno izmiruje obaveze prema državi, koje se kreću u milionskim iznosima svake godine.
“Jedina domaća pivara u Republici Srpskoj tokom godina nije mijenjala recept za najprepoznatljiviji domaći brend - „Nektar“ pivo, u kojem je svaka kap pažljivo osmišljena da zadovolji i najprobirljivija pivopijska nepca. Najviši standardi kvaliteta, najkvaliteniji ječam, i najsavremenija tehnologija proizvodnje piva prepoznati su i izvan granica Bosne i Hercegovine”, kaže za MONDO portparolka Banjalučke pivare Milka Stanivuković.
„Nektar“ pivo je dobitnik zlatne medalje Monde Selekcion, nagrade za kvalitet piva i drugih brojnih drugih nagrada na evropskim i regionalnim sajmovima. Sve ovo ide u prilog tvrdnji da Banjalučka pivara predstavlja veoma značajnu instituciju za cjelokupnu privredu RS i BIH.
Vlasnicima pivare podjednako je važna i uloga u lokalnoj zajednici.
“Banjalučka pivara je bila aktivan učesnik u pružanju pomoći stanovništvu ugroženom u poplavama, a svake godine podrži više od 400 aktivnosti iz oblasti sporta, kulture, obrazovanja i projekata pomoći lokalnim zajednicama”, istakla je Milka Stanivuković.
Proizvodi Banjalučke pivare su: Nektar, Crni Đorđe, Kaltenberg, Nektar limun, Nektar crveni grejp, Gros i Kastel.
Još jedna kompanija čije je sjedište u Banjaluci ima izuzetnu tradiciju, i to u proizvodnji osnovne životne namirnice – hljeba.
Mlinsko-pekarska industrija u Banjoj Luci ima dugu tradiciju. Davne 1948. godine pokrenut je prvi mlin pod imenom Žitoprodukt.
Žitoprodukt je kroz kratak vremenski period postao sinonim za kvalitet i tradiciju. Mlin Žitoprodukt se i danas bavi proizvodnjom najkvalitetnijih tipova brašna bez dodatka bilo kakve vrste poboljšivača.
“Politika naše firme je da svoje poslovanje baziramo isključivo na vrhunskom kvalitetu proizvoda. U sklopu mlina posjedujemo ličnu laboratoriju, opremljenu najsavremenijim apartima, gdje se svakodnevno radi analiza kvaliteta pšenice, kao i gotovih proizvoda”, kaže za naš portal portparolka “Žitoprodukta” Bojana Bojat.
“Žitoprodukt“ raspolaže silosom kapaciteta 15.000 tona koji je potpuno osposobljen za skladištenje žitarica, a mlinski proizvodi se skladište u silosu za brašno kapaciteta 1500 tona.
“Posjedujemo industrijski mlin kapaciteta prerade pšenice od 90-100 tona/24 sata. Raspolažemo savršenom organizacijom transporta uključujući i željeznički saobraćaj. Pored industrijskog mljevenja, bavimo se meljavom više vrsta integralnog brašna koje se odvija tradicionalnim postupkom na mlinskom kamenu”, ističe Bojana Bojat.
Asortiman “Žitoprodukta” čini osam vrsta brašna, tri vrste integralnog brašna i više proizvoda iz kategorije “zdrava hrana“. Trenutno je zaposleno 40 radnika koji rade u različitim sektorima (proizvodnja, prodaja, opertiva, marketing, transport ).
Naša sagovornica kaže da nije lako izdvojiti samo jedan proizvod na koji su posebno ponosni.
“Teško je izdvojiti određen proizvod, jer smo jednako ponosni na kompletan asortiman, i svakodnevno radimo na planovima i analizama tržišta kako bismo uveli dodatne proizvode. Željeli bismo naglasiti da integralna brašna (pšenično integralno, heljdino i raženo brašno ) proizvodimo tradicionalnim postupkom na mlinskom kamenu”, dodala je.
Posljednjih 5-6 mjeseci proizvodi “Žitoprodukta mogu se naći na turskom tržištu, i trenutno imaju dva bitna kupca iz Turske. Bojana kaže da je plan povećanje obima prodaje na turskom tržištu, kao i ulazak na tržište drugih zemalja u okruženju.
"Želimo da vašim čitaocima preporučimo naše proizvode iz više razloga. Odgovorno tvrdimo da je kvalitet koji pružamo na zavidnom nivou. Naš jedini cilj je da kupci budu zadovoljni kvalitetom, jer smatramo da je to jedini način da budemo uspješna mlinsko-pekarska industrija, te da budemo lideri u regionu", naglasila je Bojat.
Jelena d.o.o. iz Kozarske Dubice je sljedeća firma na našoj listi. O njenoj djelatnosti pitali smo vlasnika Ranka Ćuvrka.
“Naša firma se bavi ratarskom proizvodnjom žitarica na površini od 300 hektara od čega je polovina kukuruz, a druga polovina pšenica. Od tih150 hektara pšenice je oko 50 ha sjemenska, koju dorađujemo u doradnom centru za proizvodnju sjemenske pšenice, a na 100 ha proizvodimo merkantilnu pšenicu od koje proizvodimo brašno tip 500 i tip 850.
Takođe imamo proizvodnju žitarica na 1200ha kod kooperanata, kojima obezbjedimo sav repromaterijal, stručni nadzor i zagarantovan otkup. Takođe vršimo uslužno vještačko sušenje žitarica i njihovo skladištenje”, kaže Ranko Ćuvrk za Mondo.ba.
Ova firma zapošljava 36 radnika, a žitarice izvoze u Tursku, uglavnom preko posrednika.
“Jako smo ponosni na sjemensku pšenicu "Element", koja jedna od najkvalitetnijih pšenica za mlinsku industriju u Evropi, a ovih dana očekujemo odobrenje još za dvije nove sorte. Ponosimo se i našim domaćim brašnom, proizvedenim uglavnom od naše domaće pšenice, bez ikakvih hemijskih dodataka”, ističe Ćuvrk.
Imamo pivo i peciva, nedostaje nam salata, a možda i nešto slatko?
Vjerujemo da vam je prva asocijacija na jesen – ajvar, a kada neko kaže ajvar, da odmah pomislite na Vitaminku, zar ne? Baš taj proizvod je jedan od onih na koje su u ovoj kompaniji posebno ponosni.
Banjalučka Vitaminka je jedan od najuspješnijih proizvođača prehrambenih proizvoda u BiH, a osnovana je 1947. godine.
Do 1987. godine, preduzeće je pripadalo IPK Bosanska Krajina, poljoprivrednom državnom preduzeću, a od 1987. godine posluje kao nezavisno preduzeće. Od 01.03.2002. godine, privatizacijom državnog kapitala, Vitaminka je organizovana kao akcionarsko društvo ciji je većinski vlasnik Kreis Industriehandel AG Basel.
Razgovarali smo sa direktorom prodaje Perom Marićem.
“Svaki od nas je barem jednom pokušao napraviti ajvar, kisele krastavce, džem ili neki drugi proizvod za zimnicu. Složićemo se da to nije nimalo lako. Puno je pitanja vezano za taj posao. Nabavka voća i povrća nije nimalo jednostavan i jeftin zadatak, ne samo što Vam ne daju da birate i što ćete sve sami morati “vući” do stana, već što niste sigurni u pogledu zdravstvene ispravnosti toga što ste kupili.
Poslije napornog rada, vjerovatno ne gorite od želje da vikendom čistite pečene paprike ili da gulite šljive. Svaka domaćica zna da ostali ukućani, baš taj dan imaju puno obaveza i u pravilu mora da radi sama. Čini vam se da ste tek nedavno uspjeli očistiti dosadne fleke od prošlogodišnjeg kuvanja ajvara i pekmeza. Prođe Vas jeza od pomisli na nove.
Na sva ova pitanja “Vitaminka” ima i odgovore i rješenja”, kaže Marić za naš portal i ističe:
“Mi znamo kako izbrati zdrave i svježe plodove voća i povrća, provjerene na pesticide, teške metale i dobiti sigurne proizvode. Mi znamo kada treba svježe voće i povrće preraditi u kvalitetne proizvode. Mi iskusne i stručne saradnike, koji će za vas pripremiti vrlo ukusne proizvode. Pravimo ih čistim pogonima, uz pomoć najsavremenije tehnologije, zadržavajući maksimum korisnih sastojaka iz voća i povrća”, dodaje Marić.
Na samom kraju ove liste, selimo se u Derventu, gdje smo razgovarali sa Biljanom Kerezović iz marketing službe kompanije “Fructa Trade”.
„Fructa Trade d.o.o. Derventa je proizvodno-prehrambeno-trgovačka kompanija usmjerena na postizanje visokih standarda proizvoda i usluga. Nakon 20 godina postojanja, razvijanja i širenja usluga, preduzeće broji preko 700 zaposlenih svih profila obrazovanja i stručnosti, zaposlenih u tri segmenta preduzeća: proizvodnja prehrambnih proizvoda, prodaja i distribucija vlastitih proizvoda i maloprodaja”, kaže Biljana Kerezović za Mondo.
Proizvodi ove kompanije mogu se naći širom BiH, na policama većine trgovinskih objekata. Takođe, čekaju vas i u sim zemljama regiona.
“Trudimo se da imamo konstantan rast asortimana, obima i kvaliteta naših proizvoda i da zadržimo lidersku poziciju na tržištu”, istakla je Kerezović i dodala:.
"Izuzetno smo ponosni na našu proizvodnu djelatnost, u Derventa – polju, u novoizgrađenim i moderno opremljenim proizvodnim pogonima. U okviru proizvodnog sektora imamo četiri brenda (Tomico, Fruktako, Rd Caffé, Topingo) i oko 100 zaposlenih, od kojih je šest diplomiranih tehnologa prehrambene industrije koji svoje radne zadatke obavljaju u dva savremeno opremljena proizvodna pogona koji se nalaze u Derventi".
Proizvodnja se obavlja u strogo kontrolisanim uslovima uz primjenu svih standarda iz oblasti prehrambene industrije i najmodernijih tehnoloških procesa (HACCP standard).
Serijal "Naše je bolje" nastavljamo predstavljanjem drvoprerađivačke i industrije namještaja.
Pronađite MONDO na Facebooku, Twitteru ili Instagramu!