Slavko Milunović, penzioner iz Banjaluke, kaže još nije potpisao ugovor sa “Elektrokrajinom” o isporuci struje za njegovo domaćinstvo, iako mu je to zakonska obaveza.
Priča da nikakvo obavještenje još nije dobio, a nije ni čuo da je krajnji rok bio 31. decembara.
“Mislim da će prije toga obavjestiti, ipak da se obavijeste ljudi prije nego isključe, ne vjerujem da će doći do takvog čina”, rekao je Milunović za ATV.
U “Elektrokrajini”, kažu da su prinuđeni da kupce koji ne potpišu ugovor, i poslije primljenog obavještenja, isključe sa mreže. Najslabiji odziv do sada je zabilježen u Prijedoru i Banjaluci. Razlog je, kako kažu u “Elektrokrajini” slaba informisanost kupaca koji smatraju da jednog dana neće moći promijeniti snabdjevača. Na području “Elektrodistribucije Banjaluka”, od početka godine sa mreže je isključeno oko 50 domaćinstava.
“Ovim putem želim da demantujem da ‘Elektrokrajina’ želi da veže kupce na neograničeno vrijeme za sebe što nije tačno. Svaki kupac kada zaživi tržište električne energije i pojave se novi snabdjevači na tržištu u svakom trenutku može promjeniti snabdjevača električne enegrije, naravno pod uslovom da je izmirio sve obaveze prema ‘Elektrokrajini'”, rekao je Predrag Klincov, portparol “Elektrokrajine”.
Kupci su se obraćali i Pokretu potrošaća Srpske. Za njih u ugovorima nema ništa sporno, jer je i Zakonom o zaštiti potrošača regulisano da svaka komunalna usluga mora da se reguliše ugovorom između davaoca usluge i kupca.
“Ovo je prilika da se napravi inventura ko je vlasnik mjernih mjesta odnosno brojila i da bi mogla da se ispostavlja faktura onome ko je i vlasnik. Prema tome ugovor treba da potpišu i ništa tu nije sporno”, rekao je Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača RS.
Potrošači koje električari isključe sa mreže, prvo će morati da potpišu ugovor i plate priključenje. To će ih koštati 35 maraka.